Ik heb sinds vannacht een laag druppend geluid in mijn linker oor.
Varierend van niet tot wel 10x per seconde.
Na enig proberen om dit stop te zetten lijkt dit niet trommelvlies gerelateerd te zijn.
Heel af en toe kan ik het stil krijgen door mijn ogen en oogleden stil te houden maar dan toch heb ik dat druppelend geluid, dat lijkt alsof er lucht ontsnapt in belletjes.
Met het knipperen van mijn oogleden kan ik de frequentie verhogen, maar is niet 100% gerelateerd.
Ik heb de laatste tijd afgezien van een bioscoopfilm gisteravond, geen harde geluiden aan het hoofd gehad, noch mijn hoofd gestoten. Het is zo luid zelfs dat ik er wakker van ben geworden.
Wat is dit?
Waarschijnlijk is dit de hartslag die je hoort in een bloedvat dat vlakbij het gehoororgaan ligt.
Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat 10x per seconde wel een zeer hoge hartslag is (600bpm)
Naar mijn leeftijd ga ik de 200 nog niet eens redden.
En ik denk ook niet dat mijn hart sneller gaat kloppen als ik met mijn ogen of oogleden heen en weer kijk.
Heb je het stukje wel aandachtig gelezen?
JA, ik herken dit!!
Als ik iets doe met m'n gezicht verandert de frequentie of stopt het.
Geeuwen en knipperen, neus wrijven, hoofd achterover.
Als het gestopt is, begint het gelijk weer als ik m'n hoofd achterover doe.
Ik hoop maar dat het weer stopt..
Ja ook ik herken duidelijk wat Aebtdom hierboven omschrijft!!!! Ook alleen bij bij in het linkeroor. Daarnaast heb ik ook al tijden last van een sissend geluid in beide oren, vooral waarneembaar als het stil is in mijn omgeving. Mijns inziens heeft het helemaal niets te maken met mijn hartslag. Lastige kwalen, maar er is mee te leven. Wie weet er raad?
Kan iemand hier al antwoord op geven ondertussen. Ik heb het gevoel dat het m’n neus is maar ik hoor als ik op mijn linkerzijde lig om de zoveel tijd een druppel geluidje.
@Iris
Daar is geen antwoord op te geven zonder onderzoek.
Ga naar de huisarts en laat die in je oor kijken.
Al iemand die iets weet? Ik heb het ook alleen in mijn linkeroor!
Dit ga je niet geloven jongens ik heb precies dezelde symptomen als jullie beschreven hebben in mijn linkeroor. dus ik dacht ik Google het even. toen kwam ik jullie tegen. misschien zijn we wel de eerste aliens mutatie. maar ik ga morgen wel naar huisarts. ik laat jullie weten. ik ga maar weer luisteren naar 10x per se onder druppel op poppende popcorn geluid xD