- Yasjj9 november 2010 om 23:57
[b][b][/b][b][/b]Hallo allemaal,
Sinds +- 11 maanden heb ik nog steeds een bobbel/flinke zwelling in mijn nek zitten. Als ik eraan zit is het gevoelig en straalt het uit naar hoofd en rug. De dokter heeft gezegd dat de zwelling net onder de schedel ligt.
Het probleem is alleen dat na heel veel keren proberen ik nog steeds niet tot de dokter door gedrongen ben om eens te kijken wat het is….
Ik krijg steeds dezelfde reactie : “kijk het nog maar even aan”. Maar na nu bijna een jaar wil ik wel weten wat het is…
Ik slaap slecht, heb druk op de hoofd/hoofdpijn, een enorme zwelling in nek en op schouders. sinds een aantal dagen heb ik in de hals ( linker kant ) vanaf net onder schedel richting oor naar schouder verschillende pijnlijke bobbeltjes.
Weet misschien hier iemand raad met het probleem…
Ik hoop het…
Alvast bedankt…
MVG Yasjj, 20 jaar[/b]
8 reactiesReagerenbrenda A10 november 2010 om 19:32als de dokter niet weet wat het is, dan hoort hij jou door te sturen naar het ziekenhuis.
Reageren
ik vind het niet normaal dat je hier al zolang mee doorloopt.
morgen terug naar de huisarts en verwijskaart vragen! niet meer wachten.
laat je even weten hoe het met je gaat?
groetjes, BrendaYasjj10 november 2010 om 19:54Het is inderdaad niet normaal. En al zo lang.
Ik hou je op de hoogte hoe het gaat.
Bedankt voor je reactie…MVG Yas
ReagerenAnoniem10 november 2010 om 21:57Is het ook rood en staat er spanning op de bult? Zou het een Atheroomcyste (talgkliercyste, epidermoidcyste) kunnen zijn? Lees: http://nl.wikipedia.org/wiki/Atheroomcyste
ReagerenYasjj11 november 2010 om 13:14Ik ben naar de dokter geweest, ik heb maandag ochtend een afspraak om te kijken wat het is…maar dat heb ik al meerdere keren laten doen en er is nooit wat gebeurd… alleen bloed geprikt waar niets uit kwam… Er staat wel spanning op de bult en het is hard… maar het is niet rood… ook nooit geweest… pfff ik word er echt niet goed van dat iedere keer het antwoord is ik zal even kijken wat ik eraan kan doen en bel je later op… nu 6 weken later nog steeds niets gehoord… 🙁
ReagerenPaardje11 november 2010 om 14:28Kan het niet gewoon een wat gespannen spier zijn. Ik vind het opvallend dat jij je er zo’n zorgen over makt terwijl de huisarts het kennelijk erg onschuldig vindt. Als je blijft twijfelen aan de huisarts, kun je een second opinie overwegen. Het lijkt mij dat de huisarts de plek goed onderzocht heeft en op basis van zijn kennis gelijk heeft, en jij voornamelijk bezorgd bent. Dan vind ik wel dat de huisarts nalaat jou juist en correct te informeren over de aard van de bult en wat het waarschijnlijk is en waarom dat niet ernstig is en verder geen spoed behoeft. Je hebt je volgens mij ook niet erg verdiept in de mogelijke oorzaken van zo’n bult want je geeft geen blijk van inhoudelijke kennis, en je hebt wel kritiek op de werkzaamheden van jouw huisarts. Maar dat laatste kan ik mis hebben.
ReagerenYasjj11 november 2010 om 14:40Ik maak me er zorgen over omdat het niet weggaat… en er steeds weer nieuwe bulten voor in de plaats komen naast de al bestaande bult… ik ben naar een masseur geweest en heb verschillende soorten massages gehad… naar een chiropractor die zei dat het mogelijk de spieren waren maar vond de bult wel erg vreemd om te zien… dus wist het ook niet zeker… het ligt niet aan mijn schildklier, het ligt uberhaubt niet aan mijn klieren… heb hier testen voor gehad… Ik krijg er migraine aanvallen van… de pijn straalt uit naar mijn rug en schouders… op mijn schouders is wel 100% zeker dat het om de spieren gaat… De dokter zou kijken of er een ontsteking zat… heeft ze gedaan… niets van gehoord verder… het is geen vetbult… om de zoveel tijd (nu +- om de 2 maanden ) zijn er kleine ontstekingen van de klieren te zien om de bult heen… mijn spieren zijn gespannen aan beiden kanten van de hals en ik krijg oorpijn en oorsuizen…
Als het mijn spieren zijn wil ik dat er wat aan gedaan word… en niet dat ze mij 2 jaar laten wachten…
Reageren
Ik wilde via deze site erachter komen wat andere mensen dachten…
Omdat ik bijna non stop een gevoel heb dat ik ziek ben… steeds hoofdpijn heb en een stijve nek… en er gewoon vanaf wil…Yasjj11 november 2010 om 14:43Bedoelde 1 jaar laten wachten trouwens…
ReagerenAnoniem23 november 2013 om 01:42Ooit gedacht om buiten NL een onderzoek doen?
Je krijgt nooit te horen wat je hebt tot het telaat is.Ga niet afwachten dat is mijn advies aan jou!
Beterschap!
Reageren