Zoeken Vraag het forum

pijn bij borstbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • marcomoon

Hallo,

Sinds 2,5 week heb ik hele erge pijn bij me bortbeen wat uitstraalt naar beide borsten.

Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest en hij kon niet echt iets vinden en dacht zelf aan een onsteking in me bortsbeen, hiervoor heeft hij arthrotec voorgeschreven ( voor 5 dagen).
    Na 5 dagen nog steeds geen verbetering en de pijn is nog steeds heel hevig.

Dus weer naar de huisarts, hij heeft naar me longen geluisterd en dat was allemaal goed, ook me pols gemeten en dat was ook goed.

Nu dacht hij aan een zenuwbeknelling en hiervoor heb ik nu Zaldiar gekregen.
    Gisteren mee begonnen, ik merk nog niet heel veel, ik word er wat duffer van maar de pijn blijft.

Heeft iemand enig idee wat de pijn zou kunnen zijn.
    Dit is namelijk niet meer uit te houden.

Met vriendelijke groet,

Ramona

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Het kraakbeen dat het borstbeen met de ribben, het sleutelbeen en de rugwervel verbindt zorgt ervoor dat de borstkas flexibel is en kan bewegen bij de ademhaling. Een ontsteking van dit kraakbeen kan erg pijnlijk zijn.

Het syndroom van Tietze is een goedaardige, maar vaak hevig pijnlijke, chronische ontsteking van het/de kraakbeenverbinding(en) in de borstkas tussen de ribben en het borstbeen. Als daarnaast ook het kraakbeen onderaan het borstbeen gezwollen raakt dan spreekt men van het syndroom van Tietze. Het kraakbeen kan door de ontsteking zo opzwellen, dat er op de pijnlijke plaats een rode warme zwelling zichtbaar wordt. De pijn zit vaak ook achter het borstbeen en straalt soms uit naar rug, nek, schouder en arm. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Tietze)

(Er is geen afdoende bekend voor Tietze, en de kans op terugkeer is groot.)

Reageren
    Olaf

Tietze, gastro-oesophagale reflux…

Reageren
    Anoniem

De oorzaken van pijn op de borst variëren van niet-ernstige tot levensbedreigende oorzaken.

Mogelijke oorzaken per orgaan/lichaamsdeel zijn:

[u]Hart:[/u]
    Instabiele angina pectoris
    Stabiele angina pectoris
    Hartinfarct
    Aortadissectie
    Pericarditis
    Hartritmestoornissen

[u]Longen[/u]
    Longembolie
    Longontsteking
    Pneumothorax
    Pleuritis

[u]Maag-darmen[/u]
    Gastro-oesofageale reflux (GERD)
    Brandend maagzuur
    Hiatus hernia
    Achalasie
    Functionele dyspepsie

[u]Borstkas[/u]
    Costochondritis, syndroom van Tietze
    Zenuw probleem
    Fibromyalgie
    Borstwand problemen
    Radiculopathie
    Herpes zoster
    Tuberculose

[u]Psychologische oorzaken:[/u]
    Paniek aanval
    Angst
    Klinische depressie
    Somatisatiestoornis
    Hypochondrie

[u]Overige oorzaken:[/u]
    Hyperventilatie
    Syndroom van Da Costa
    Ziekte van Bornholm
    Koolmonoxide vergiftiging
    Sarcoïdose
    Loodvergiftiging

Reageren
    Kimberley

Beste Marcomoon, wat ’n gehannes met die dokter van jou. Ik dacht meteen aan n slokdarmontsteking. Afgelopen maandag ben ik ten einde raad en doodziek naar n andere huisarts overgestapt. n Verademing…….. Ik ben 50, en loop al 20 jaar met darmontstekingen, cystes eierstokken en lymfen vergroot, en schildklier vergroot., struma krop. De puzzel valt nu pas in elkaar, ZE BESTAAN; goeie dokters !!! Ik ben in rap tempo voor puncties naar t ziekenhuis gestuurd, had hij al allemaal geregeld op de dag van t kennismakingsgesprek. Laat je nooit afschepen; verwaarloosde ziektes of uitzaaiingen zijn t gevolg. Ik ben ook mn levenlang afgescheept met zakken vol pillen(waar ik nóg zieker van werd)Blij dat ik nog leef.

Reageren
Reageer op: pijn bij borstbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.