Zoeken Vraag het forum

pijn bij borstbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • marcomoon

Hallo,

Sinds 2,5 week heb ik hele erge pijn bij me bortbeen wat uitstraalt naar beide borsten.

Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest en hij kon niet echt iets vinden en dacht zelf aan een onsteking in me bortsbeen, hiervoor heeft hij arthrotec voorgeschreven ( voor 5 dagen).
    Na 5 dagen nog steeds geen verbetering en de pijn is nog steeds heel hevig.

Dus weer naar de huisarts, hij heeft naar me longen geluisterd en dat was allemaal goed, ook me pols gemeten en dat was ook goed.

Nu dacht hij aan een zenuwbeknelling en hiervoor heb ik nu Zaldiar gekregen.
    Gisteren mee begonnen, ik merk nog niet heel veel, ik word er wat duffer van maar de pijn blijft.

Heeft iemand enig idee wat de pijn zou kunnen zijn.
    Dit is namelijk niet meer uit te houden.

Met vriendelijke groet,

Ramona

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Het kraakbeen dat het borstbeen met de ribben, het sleutelbeen en de rugwervel verbindt zorgt ervoor dat de borstkas flexibel is en kan bewegen bij de ademhaling. Een ontsteking van dit kraakbeen kan erg pijnlijk zijn.

Het syndroom van Tietze is een goedaardige, maar vaak hevig pijnlijke, chronische ontsteking van het/de kraakbeenverbinding(en) in de borstkas tussen de ribben en het borstbeen. Als daarnaast ook het kraakbeen onderaan het borstbeen gezwollen raakt dan spreekt men van het syndroom van Tietze. Het kraakbeen kan door de ontsteking zo opzwellen, dat er op de pijnlijke plaats een rode warme zwelling zichtbaar wordt. De pijn zit vaak ook achter het borstbeen en straalt soms uit naar rug, nek, schouder en arm. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Tietze)

(Er is geen afdoende bekend voor Tietze, en de kans op terugkeer is groot.)

Reageren
    Olaf

Tietze, gastro-oesophagale reflux…

Reageren
    Anoniem

De oorzaken van pijn op de borst variëren van niet-ernstige tot levensbedreigende oorzaken.