Zoeken Vraag het forum

hoofdpijn/wazig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Niels

Beste mensen,

Ik heb nu ongeveer een jaar (om precies te zijn 12 april is het een jaar) al last van, waarschijnlijk, hyperventilatie. Het begon na het roken van een jointje (wat ik de tijd ervoor overigens al 4 jaar had gedaan) en op 12 april dus 😉 kreeg ik even pijn in mijn borst en begon mn hart te racen. Hierna heb ik eerst een aantal maanden echt veel last van ‘angsten’ gehad. Ik was steeds bang dat mn hart er mee op zou houden/ik niet kon ademen etc. Dit is rond september enigszins verdwenen na het verhuizen naar Engeland. In januari is het weer terug gekomen en ook weer weg gegaan na een maandje.

Nu is het over gegaan (of is het iets anders?) een constante hoofdpijn waar ik last van heb. het zit vooral in mijn voorhoofd maar trekt afentoe in stroken van voor naar achter mijn hoofd. Erbij voel ik me, vooral tijdens het lopen, licht in het hoofd en heb ik er meer last van, en het lijkt alsof ik omgeduwd/getrokken wordt, soms zelfs als ik zit. Daarbij is bij het opstaan/rechtop gaan zitten dat er een enorme druk op mijn hoofd komt (het soort als je te snel opstaat, maar dan 10x erger).

Heeft iemand enig idee hierover? Ik ben al naar de dokter geweest, maar die stuurde me alleen door naar de opticien en die kon helemaal niets vinden.

Alvast bedankt,

Niels

2 reacties
    Reageren
    Jules

99% van alle hoofdpijn is spanningshoofdpijn, en het lijkt er sterk op ook jij de laatste tijd erg gespannen en nerveus bent de laatste tijd. Als ik jouw symptomen zo lees dat is er eigenlijk maar één voor de hand liggende mogelijke oorzaak van jeouw klachten. De diagnose waar ik dus aan denk is spanningshoofdpijn.

Reageren
    Anoniem
Reageer op: hoofdpijn/wazig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.