Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn bij wenkbrouwen, neus en begint met wazig zien

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Arno

Wat voor soort hoofdpijn heb ik? Ik heb hier een jaar geleden elke 2 weken een keer last van gehad, toen een jaar lang bijna niet en nu is het weer terug. Het begint op verschillende momenten op een dag, maar altijd vooraf wordt mijn zicht wazig en kan ik niet scherp zien voor een deel van mijn zichtveld.. het is dan net of ik in een trans zit ofzo. Dan 10-20 minuten later krijg ik ineens hoofdpijn, drukkende pijn rond de wenkbrouwen, de oogkasten en boven de neus. Soms straalt het door naar mijn jukbeenderen. Als ik mijn hoofd schud of nies ofzo dan krijg ik een flinke steek in mijn hoofd. De hoofdpijn houdt vaak langer dan een dag aan en is dan ineens weg.

Is dit migraine of niet? Ik ben niet echt misselijk en heb verder geen problemen met geluid of licht.

En wat kan ik doen om het te verlichten?

Bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou migraine kunnen zijn. Maar dat zal dan toch even verder onderzocht moeten worden. Ga met de klachten naar de huisarts.

Reageren
    Arno

Ik ben 2 jaar geleden met deze klachten langs de huisarts gegaan en die dacht dat het gewoon stresshoofdpijn is zoals altijd gezegd wordt omdat hoofdpijn een nog niet goed begrepen fenomeen is. Ik ben langs een neuroloog gegaan die een CT van mijn hersenen had gemaakt waar niks uit kwam, en daarna weer naar huis gestuurd. Toch is het vreemd toch.. onscherp zicht krijgen en dan zulke hoofdpijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat lijken dan toch migraine aanvallen

Reageren
    Catootje

Bij hoofdpijnklachten is allereerst je dagelijkse voeding belangrijk. De vele suikers die we vaak consumeren zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat tot allerlei klachten kan leiden. Verder kunnen stoffen als tyramine en histamine in je voeding, denk aan kaas, zuurdesem, eieren, vette vis hoofdpijn uitlokken. Bepaalde kruiden, smaakversterker en alcohol versterken de werking van die stoffen.
    Veder kunnen er tekorten spelen in je lichaam, zoals magnesium, vitamine B en D, omega 3, om er een paar te noemen.
    Ook externe factoren als electromagnetische velden kunnen zorgen voor een stressreactie in je lichaam en klachten versterken.

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn bij wenkbrouwen, neus en begint met wazig zien
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.