- Arno8 mei 2017 om 21:40
Wat voor soort hoofdpijn heb ik? Ik heb hier een jaar geleden elke 2 weken een keer last van gehad, toen een jaar lang bijna niet en nu is het weer terug. Het begint op verschillende momenten op een dag, maar altijd vooraf wordt mijn zicht wazig en kan ik niet scherp zien voor een deel van mijn zichtveld.. het is dan net of ik in een trans zit ofzo. Dan 10-20 minuten later krijg ik ineens hoofdpijn, drukkende pijn rond de wenkbrouwen, de oogkasten en boven de neus. Soms straalt het door naar mijn jukbeenderen. Als ik mijn hoofd schud of nies ofzo dan krijg ik een flinke steek in mijn hoofd. De hoofdpijn houdt vaak langer dan een dag aan en is dan ineens weg.
Is dit migraine of niet? Ik ben niet echt misselijk en heb verder geen problemen met geluid of licht.
En wat kan ik doen om het te verlichten?
Bedankt
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2017 om 22:07Het zou migraine kunnen zijn. Maar dat zal dan toch even verder onderzocht moeten worden. Ga met de klachten naar de huisarts.
ReagerenArno8 mei 2017 om 22:16Ik ben 2 jaar geleden met deze klachten langs de huisarts gegaan en die dacht dat het gewoon stresshoofdpijn is zoals altijd gezegd wordt omdat hoofdpijn een nog niet goed begrepen fenomeen is. Ik ben langs een neuroloog gegaan die een CT van mijn hersenen had gemaakt waar niks uit kwam, en daarna weer naar huis gestuurd. Toch is het vreemd toch.. onscherp zicht krijgen en dan zulke hoofdpijn?
ReagerenJohn (moderator)
8 mei 2017 om 22:46Dat lijken dan toch migraine aanvallen
ReagerenCatootje9 mei 2017 om 07:47Bij hoofdpijnklachten is allereerst je dagelijkse voeding belangrijk. De vele suikers die we vaak consumeren zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat tot allerlei klachten kan leiden. Verder kunnen stoffen als tyramine en histamine in je voeding, denk aan kaas, zuurdesem, eieren, vette vis hoofdpijn uitlokken. Bepaalde kruiden, smaakversterker en alcohol versterken de werking van die stoffen.
Reageren
Veder kunnen er tekorten spelen in je lichaam, zoals magnesium, vitamine B en D, omega 3, om er een paar te noemen.
Ook externe factoren als electromagnetische velden kunnen zorgen voor een stressreactie in je lichaam en klachten versterken.