Hallo, ik heb een week geleden gevraagd of mijn lymfeklier een probleem was en heb ook flinke keelontsteking.
Ik ben niet naar de huisarts gegaan aangezien ik voor keelpijn niet ga, gaat meestal toch over.
Maaar die lymfeklier zit rechts tegen mijn keel aan vooraan. Net boven mijn sleutelbeen tegen mijn keel /hals aan.
Het was 5 dagen geleden zo groot als een ei en ik was ook echt “ziek ziek” met koorts.
Dat is weg alleen de keelpijn is er nog.
Het is van een ei naar een dikke boon gegaan qua grootte en niet meer te zien als ik in de spiegel kijk.
(Ik blijf er ook vanaf en als ik voel alleen met platte hand eroverheen” Maaar.. als ik mijn arm optil dan popt tie soort van naar voren en is het nog een soort zachte bult.
Als ik dat links doe heb ik dat niet.
Dan kijk je op google en staat er kan gevaarlijk zijn.
Maargoed ik ren niet meteen naar de huisarts.
Is het op zichzelf een goed teken dat het zo geslonken is? Wanneer moet ik er alsnog naar laten kijken?
Je leest toch van die enge verhalen over kwaadaardige als het gaat om die lymfeklieren in die hoek vooraan in je hals.
Sorry voor de vraag maar dan ben ik misschien ietsje gerustgesteld.
Met een klier zo groot als een ei was ik toch even naar de huisarts gaan hoor.
Het is een goed teken dat de klier kleiner wordt,maar ik zou er toch even contact over opnemen met de huisarts.
Dan kan die beoordelen of je langs zou moeten of hoe lang je het aan kunt kijken.