Zoeken Vraag het forum

Gezwollen klier onder oor en hals sinds gisteren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

Beste, gisteravond voelde ik toevallig een gezwollen klier onder mijn oor. Was pijnlijk bij aanraken. Ik bleef eraf en wachte af. Vanmorgen werd ik wakker en was hij 2 keer zo groot. Mond open doen is een beetje pijnlijk en mijn oor begint ook pijn te doen. Je kan aan de buitenkant zien dat het onder mijn oor wat opgezwollen zit. In de namiddag merkte ik dat de klier in mijn hals ook pijnlijk gezwollen zit. Beide aan de linker kant. Rechts geen zwellingen. Mijn tanden zijn het denk ik niet sinds ik vorige maand op controle ben geweest bij de tandarts. Had 1 gaatje die opgevuld moest worden maar dat was aan een voortand en heeft geen problemen. Ik heb geen koorts of pijn ergens anders. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik bel allesinds mijn dokter morgen voor een afspraak. Maak me gewoon wat zorgen.

Alvast bedankt

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je bent ook niet verkouden?
    Geen rode keel en/of pijn met slikken?

Reageren
    Lisa

Beste, neen niet verkouden, geen keelpijn of koorts. Ben gisteren langs gegaan bij mijn arts en deze was niet ongerust. Heeft oren en keel gecontroleerd. Alles leek inorde maar voelde dat mijn klieren in mijn kaak en hals idd gezwollen zaten. Ze stelde voor om af te wachten tot maandag. Als het niet verbeterd schrijft ze antibiotica voor.

Vriendelijke groet lisa

Reageren
Reageer op: Gezwollen klier onder oor en hals sinds gisteren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.