Zoeken Vraag het forum

Ongerust

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik ben al tijdje aan het proberen om van neusspray af te kicken wat redelijk goed lukt.. ik was onlangs naar dokter geweest en er zat vocht in mijn oren dus dokter geeft me oordruppeltjes mee. De week erop moest ik met dochtertje naar de dokter en terwijl vroeg ik of hij nog eens in mijn oren keek en hij zei dat het vocht volledig weg is en ik mocht stoppen met de druppeltjes. Hij zei me dat de problemen aan mijn Eustachius buis ligt en dat alles aan elkaar hangt neus keel oren en door die neusspray dagelijks te gebruiken dat daardoor de verstopping zit zowel neus als oren
    Nu is het vocht weg maar nog steeds heb ik symptomen. Ik heb een drukkend gevoel in mijn aangezicht vooral rond neus en ogen en af en toe nog pijnscheuten in oren. Ben gaan opzoeken en ja het eerste wat je leest is kanker.. schrik voor tumor in hoofd of kanker van oor of neus. Ik ben heel onzeker omdat ik na verkoudheid die nu al 2 weken duurt plus ik gebruik ook geen neusspray meer ik spoel mijn neus met naso free en gebruik Nasaonex en nog steeds voel ik symptomen. Graag reactie Mvg

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan door de verkoudheid komen en het ontwennen van de neusspray

Reageren
    Anoniem

Moet zeggen dat die verkoudheid echt wel zo goed als weg is .. ik spoel mijn neus 3maal per dag met die naso free en toch voel ik die druk.. die druk die ik dan heb zou dat hersendruk zijn door evt een tumor? Ik lees ook iets over brughoek tumor en heb zo beetje dezelfde symptomen. Ik bijt ook soms op mijn tanden en heb soms bij inspanning gezichts tintelingen ook als ik schrik van iets.. soms ook het gevoel dat ik weinig kan inademen en uitademen.. heeft mss niks met symptomen te maken van oor keel en neus maar ik voel het wel degelijk

Reageren
    John (moderator)

“Ik bijt ook soms op mijn tanden en heb soms bij inspanning gezichts tintelingen ook als ik schrik van iets.. soms ook het gevoel dat ik weinig kan inademen en uitademen.”
    Maar dat heeft dan toch meer met stress en spanningen te maken.. hyperventileren

Reageren
    Anoniem

Dan is die druk in mijn oren dan ook hyperventileren of angst ? Hartkloppingen heb ik niet. Ik ben wel bekend met angst maar zo een symptomen heb ik nog nooit ervaren hoor.

Reageren
    Anoniem

Dus de symptomen zouden niks te maken hebben met een tumor ofzo

Reageren
    John (moderator)

Dat is van de verkoudheid en eventueel van tandenknarsen/bijten

Reageren
    Anoniem

Er gaat vanalles door men hoofd en ik lees dan verschillende oorzaken wat het zou kunnen zijn ik ga altijd uit van het ergste jammer genoeg. Is net of iemand u keel toeknijpt en die druk van je hoofd die net op ontploffen staat. Het voelen kloppen van je hartslag in je oor kan toch ook een ader vernauwing zijn ?

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met een tumor niks te maken

Reageren
    John (moderator)

Je hebt een angststoornis… daar zou je dan toch mee naar een psycholoog moeten

Reageren
    Anoniem

Daar ben ik me van bewust John maar ben bang dat het dan toch iets verkeerd is

Reageren
    John (moderator)

Maar dat dus je angst die dat veroorzaakt en daar moet je hulp voor zoeken

Reageren
    Anoniem

Heb ik dan chronische angst want het is niet enkel moment opname ? Als ik vb aan het werken ben heb ik daar dan eigenlijk veel minder last van maar eens ik stil zit of in mijn bed lig dan word het wel erger

Reageren
    John (moderator)

Dat is dus typisch voor een angststoornis. Als je druk bezig bent en afleiding hebt heb je niet zoveel tijd om op dingen te letten en begint het niet te malen in je hoofd.

Reageren
    Anoniem

Ok dank je John en om die andere symptomen druk in mijn hoofd en oren heeft dan niks te zien met een tumor of een brughoek tumor

Reageren
Reageer op: Ongerust
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.