Zoeken Vraag het forum

Schok in nek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • geeertjan

Hoi,
    Ik ben een jongen van 13 jaar en ik heb sinds kort last van een soort stroom schokken in me nek.
    Als ik gewoon op een stoel zit op school en ik ben aan het werken dan krijg ik opeens een schok in me nek.Ik zou graag willen weten hoe dit zou kunnen komen want ik vind het niet echt prettig.
    En het gebeurd soms 6x op een dag en de andere dag weer niet.

Ik hoop dat iemand weet wat ik er aan kan doen of hoe het komt.

Groetjes,

9 reacties
    Reageren
    Anne

Hoe is je houding? Zit je goed rechtop? En hoe is je conditie? ben je sterk gebouwd of heb je veel vet en speel je teveel videogames?

In de nek treden zenuwen uit die je armen bijvoorbeeld bestuderen. Als die zenuwen bekneld raken kan dat een rotgevoel geven, een soort signaaltje dat je niet goed zit.

Als je meer zou sporten, want ik ga ervan uit dat je niet al te fit bent, is de kans dat het terugkomt een stuk kleiner. Als je teveel sport en je bent zo inde groei dan kun je jezelf ook leleijk in de weg zitten.

Misschien toch maar even naar de huisarts en je nekwervels laten onderzoeken… heb je geen andere klachten die hiermee te maken zouden kunnen hebben?

Reageren
    Anoniem

Ik weet niet of het met fitheid te maken heeft ik sport normaal gezien minimaal 4 dagen in de week en ben graag buiten en gezond bezig en ik heb hier sinds kort ook last van ik denk persoonlijk dat het inderdaad komt door verkeerd zitten/staan of dat er iets knel zit heb namelijk al een poosje last van mijn schouder

Reageren
    Anna

Ik ben 15 jaar oud en heb precies hetzelfde probleem ook geen idee hoe het komt het is een heel raar gevoel en een soort van heel je hoofd gaat dan heen en weer zo’n gevoel is het. Ik ben ook best wel benieuwd hoe het komt

Reageren
    Se77
    <p class=”answer-text”>Het lijkt mij een gevalletje “spit” o.i.d. Laat je huisarts ernaar kijken als je het weer krijgt. Warmte (Tijgerbalsem, Midalgan of gewoon een hot pack) kan verlichting geven. Het kan zijn dat je ’s nachts niet goed gelegen hebt (een verkeerde houding), of door tocht is er een kou op je spieren/gewrichten gekomen. Laat je evt. doorverwijzen naar een fysiotherapeut/chiropracter o.i.d. Wanneer het over is, is het raadzaam te voorkomen dat je het weer krijgt dus laat je ergonomisch ook goed trainen. Beterschap!</p>

Reageren
    Catootje

@Anna, eventueel medicijngebruik kan een rol spelen, zoals antidepressiva.

Daarnaast misschien tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Bloedonderzoek zegt overigens niet zo heel veel over tekorten. In elk geval ook zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon. Ook electrosmog en electro-statische velden kunnen klachten geven. Soms kan er ook iets in je nek niet helemaal goed zitten. Dan kan misschien een osteopaat helpen.

Reageren
    Jayden

Ik trip em elke keer als dit gebeurd echt niet nice, lijkt me ook sterk ls het iets met fitheid te maken heeft.

Reageren
    Saar

Ik heb exact het zelfde maar dat dus allemaal beknelde zenuwen vanaf je nek, waardoor je uit het niet die schokken krijgt. Bij mij gebeurt het vaak als ik praat

Reageren
    Olivia

Hey,
    Ik heb veel last van schokken in mijn nek. Ik weet niet wat het is. Ik rekte me dernet uit en ik krijg een schok in mijn nek. Het is aan de linkerkant en aan de zij kant van mijn nek. Het doet zeer veel pijn soms ween ik er zelfs van. Wat kan ik er aan doen?

M.v.g. Olivia 😔

Reageren
    John (moderator)

Ga met die klachten naar een fysiotherapeut. Het kan dus vanuit te gespannen nekspieren komen

Reageren
Reageer op: Schok in nek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.