- Maartje22 februari 2021 om 00:26
Ik heb vanmiddag mijn sleutelbeen gebroken. Dit kunnen ze natuurlijk niet ingipsen, maar ik heb zoveel pijn dat is niet normaal. Weet gewoon niet hoe ik moet liggen, zitten en slapen. Heb alle pijnstillers die ik op een dag mag al ingenomen en ook die werken niet. Iemand tips?
9 reactiesReagerenSuzan22 februari 2021 om 08:46Hey,
Je zou je huisarts om zwaardere pijnstillers kunnen vragen.
En als je gaat slapen niet echt plat gaan liggen, maar een beetje half zittend ondersteund door kussens. Dan draai je niet en je komt makkelijker weer omhoog. Dat hielp bij mij tenminste.
Beterschap,groetjes Suzan
ReagerenJohn (moderator)
22 februari 2021 om 15:33Neem contact op met je huisarts voor andere pijnstillers
ReagerenMaartje22 februari 2021 om 18:59Bedankt voor jullie tips, ik heb inderdaad de huisarts gebeld, maar zij willen mij geen andere pijnstillers geven. Ze doen altijd moeilijk met het geven van medicatie. Hebben jullie een idee of je dit ook bij de eerste hulp zou kunnen vragen? Of kan dat vaak alleen via de huisarts?
ReagerenJohn (moderator)
22 februari 2021 om 19:01Welke pijnstillers heb je?
Reagerenmaartje22 februari 2021 om 20:55heb gewoon paracetamol en ibuprofen.
ReagerenJohn (moderator)
22 februari 2021 om 21:05Probeer dan 400 mg brufen samen met 1000 mg paracetamol te nemen. 3 x per dag
ReagerenMaartje23 februari 2021 om 00:05Dat deed ik al, zei de arts ook dat ik moest doen, alleen dat werkt dus niet de pijn gaat er dwars doorheen. Val om 4 uur snachts in slaap omdat mijn lichaam het dan niet meer volhoud, maar om het half uur wakker door een pijnscheut
ReagerenJohn (moderator)
23 februari 2021 om 00:07Dan verhoog de brufen naar 600 mg.
ReagerenSuzan23 februari 2021 om 09:56Als dat ook niet genoeg helpt, kun je ook nog even naar het ziekenhuis bellen en vertellen dat wat de arts daar heeft voorgeschreven, niet afdoende helpt en vragen of zij iets sterkers voorschrijven kunnen. Als ze het recept dan rechtstreeks naar de apotheek of je huisarts sturen, dan kun je het daar afhalen. Zo heb ik ook een aantal keer van het ziekenhuis een recept voor medicatie gehad, het recept was dan al bij de apotheek voor ik zelf weer thuis was
Reageren