Zoeken Vraag het forum

Sleutelbeen gebroken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Maartje

Ik heb vanmiddag mijn sleutelbeen gebroken. Dit kunnen ze natuurlijk niet ingipsen, maar ik heb zoveel pijn dat is niet normaal. Weet gewoon niet hoe ik moet liggen, zitten en slapen. Heb alle pijnstillers die ik op een dag mag al ingenomen en ook die werken niet. Iemand tips?

9 reacties
    Reageren
    Suzan

Hey,

Je zou je huisarts om zwaardere pijnstillers kunnen vragen.

En als je gaat slapen niet echt plat gaan liggen, maar een beetje half zittend ondersteund door kussens. Dan draai je niet en je komt makkelijker weer omhoog. Dat hielp bij mij tenminste.

Beterschap,groetjes Suzan

Reageren
    John (moderator)

Neem contact op met je huisarts voor andere pijnstillers

Reageren
    Maartje

Bedankt voor jullie tips, ik heb inderdaad de huisarts gebeld, maar zij willen mij geen andere pijnstillers geven. Ze doen altijd moeilijk met het geven van medicatie. Hebben jullie een idee of je dit ook bij de eerste hulp zou kunnen vragen? Of kan dat vaak alleen via de huisarts?

Reageren
    John (moderator)

Welke pijnstillers heb je?

Reageren
    maartje

heb gewoon paracetamol en ibuprofen.

Reageren
    John (moderator)

Probeer dan 400 mg brufen samen met 1000 mg paracetamol te nemen. 3 x per dag

Reageren
    Maartje

Dat deed ik al, zei de arts ook dat ik moest doen, alleen dat werkt dus niet de pijn gaat er dwars doorheen. Val om 4 uur snachts in slaap omdat mijn lichaam het dan niet meer volhoud, maar om het half uur wakker door een pijnscheut

Reageren
    John (moderator)

Dan verhoog de brufen naar 600 mg.

Reageren
    Suzan

Als dat ook niet genoeg helpt, kun je ook nog even naar het ziekenhuis bellen en vertellen dat wat de arts daar heeft voorgeschreven, niet afdoende helpt en vragen of zij iets sterkers voorschrijven kunnen. Als ze het recept dan rechtstreeks naar de apotheek of je huisarts sturen, dan kun je het daar afhalen. Zo heb ik ook een aantal keer van het ziekenhuis een recept voor medicatie gehad, het recept was dan al bij de apotheek voor ik zelf weer thuis was

Reageren
Reageer op: Sleutelbeen gebroken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.