Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Denise

Sinds ongeveer een jaar heb ik wisselend last van hoofdpijnklachten. De hoofdpijn is drukkend van karakter en zit voornamelijk rond het voorhoofd en soms ook de achterkant.

Ik heb dit alleen als ik op mijn werk zit. Het komt vaak in de loop van de ochtend, begin middag opzetten. Vaak als ik dan weer thuis ben zakt het weer af. Ook in de weekenden en als ik vrij ben heb ik hier geen last van.

Wat kan dit zijn?

14 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt op spanningshoofdpijn

Reageren
    Denise

Dat dacht ik zelf ook al. Kan ik daar iets aan doen? Gaat dat ooit nog weg?

Reageren
    John (moderator)

Door iets aan de spanningen te doen…

Reageren
    Denise

Maar ik heb geen spanningen, niet qua stress zeg maar..

Reageren
    John (moderator)

Ook geen stress/spanningen op je werk?

Reageren
    Denise

Nee, ook niet..

Reageren
    John (moderator)

Dan is het wellicht de werkhouding… ga eens met de klachten naar een fysiotherapeut

Reageren
    Suzan

Hey,

De houding waarin je zit op je werk misschien? Waardoor je spanning in je spieren opbouwt?

Reageren
    Denise

Misschien is dat het.. Nu ik er aan denk, zit ik wel vaak voorover gebogen bijv als ik op mijn mobiel zit. Ik leun dan met mijn ellebogen op de tafel maar de rest is voorover gebogen. Kan dit daarvan komen?

Reageren
    John (moderator)

dat zou zeker kunnen. Dan verstijven je nek- en schouderspieren en daar kun je hoofdpijn van krijgen. Op naar de fysio dus

Reageren
    Denise

Oke, bedankt voor de antwoorden!

Reageren
    Denise

Kan het ook te maken hebben met een hersentumor?

Reageren
    John (moderator)

Nee, daar heeft het beslist niks mee te maken, Daar passen de klachten helemaal niet bij

Reageren
    Denise

Oke, bedankt. Ik heb een afspraak bij de fysio gemaakt hoor maar helaas een wachttijd van 2 weken.

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.