- Johnnie14 februari 2017 om 14:22
Ik heb al 2,5 jaar lang elke dag hoofdpijn (vooraan in me hoofd), meestal is het ’s morgens het ergste maar het kan ook wel eens de hele dag zijn. Ik ben hiervoor al 5 of 6 keer bij de huisarts geweest, deze verteld me steeds maar weer dat ze niet weten wat het is.
Sinds 3 weken voel ik me ook erg vermoeid na alles wat ik doe, zelf als ik een dagje vrij heb…
Wat is het?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 februari 2017 om 15:42Moeilijk kom daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga in ieder geval terug naar de huisarts en vraag een verwijzing naar de neuroloog als je daar al zo lang last van hebt.
ReagerenCatootje15 februari 2017 om 00:37Hoofdpijn kan diverse oorzaken hebben. Bijvoorbeeld spanning in je nek.
Ook kan het met je voeding te maken hebben. Zo kunnen stoffen als tyramine en histamine klachten geven. Tyramine zit onder andere in kaas. Tyramine geeft een lichte vernauwing van de bloedvaten en een lichte verhoging van de bloeddruk, wat onder andere voor hoofdpijnen kan geven. Dit soort stoffen zit ook in zuurkool, zuurdesem (sommige broodsoorten bevatten zowel gist als zuurdesem), kaas, zuurkool, chocolade enz. Stoffen als smaakversterker en bepaalde kruiden versterken de werking van dit soort stoffen nog eens, wat het kan verergeren. Ook frisdranken bevatten minder gezonde stoffen.
Ook kan hoofdpijn te maken hebben met een schommelende bloedsuikerspiegel. Belangrijk is dan om regelmatig te eten en pieken in de bloedsuiker te vermijden, door bij elk eetmoment eiwit en vet te eten.
Ook kan je tekorten hebben aan stoffen als magnesium en vitamine B en D, omega 3.
Electromagnetische velden kunnen ook stresshormonen aanmaken in je lichaam en klachten geven. Denk aan een electrische wekker bijvoorbeeld.
Reageren