Zoeken Vraag het forum

Vraag speekselklier

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik begrijp wat u zegt. Ik ben hetzelfde persoon die laatst ook een topic heeft geopend binnen de categorie angststoornis. Ik heb dus volgens de huisarts en de ggd geen risico gelopen. Ik heb een angststoornis waardoor ik het niet los kan laten en met testen alleen maar de angsten zou voeden volgens mijn psycholoog. Vanaf 7 juli ga ik weer in behandeling. Met klachten bedoelt u echt aanwezige klachten die niet zomaar genegeerd kunnen worden, neem ik aan?

John (moderator)

Inderdaad. Duidelijk aanwezige klachten waar je doorgaans mee naar de huisarts gaat

Reageren
    Anoniem

Vraagje. Ik kuste met mijn vriendin en zij had een ontstoken oorlel, dus dat bloedde een beetje. Ik heb daar mijn hand gehad dus had een ‘veegje’ bloed op mijn handpalm. Ik heb daar geen wondjes oid. Stel in zo’n situatie, niet dat ik mijn vriendin niet vertrouw of denk dat er iets is, maar zou je op zo’n manier iets over kunnen dragen op mij?

Reageren
    Anoniem

Heb overigens mijn handen kort daarna gewassen met zeep

Reageren
    John (moderator)
    Anoniem

Hallo John,

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest mbt de voelbare klier vlak voor mijn oorlel. Hij heeft het gevoeld, net zoals mijn nek, maar zei dat het niets is om mij zorgen over te maken. Hij zei dat hij wat kliertjes kon voelen in mijn nek en idd bij mijn oor, maar dat dat kwam door mijn acne. Ik maak me dus nu wel zorgen, aangezien ik een angststoornis heb. De kliertjes in mijn nek zijn mij nooit opgevallen en heb hem gevraagd of deze opgezet waren. Hij zei nee ze zijn ietsjes opgezet/voelbaar door een fysiologisch effect op de acne. Dus ik ben nu eigenlijk nog steeds erg nerveus, omdat ik dus misschien wel opgezette lymfeklieren heb die ik niet heb opgemerkt. Mijn angst ligt al tijden mij hiv zonder dat ik er geen reeel risico voor heb gelopen, en u heeft mij meermaals verteld dat klachten niet alleen komen en altijd met opgezette lymfeklieren komen. Nu heeft de huisarts gezegd dat het niet echt opgezette klieren zijn maar erg kleine kliertjes door acne, maar toch maak ik me enorm zorgen. Daarom de vraag:

Stel je zou van hiv opgezette lymfeklieren krijgen, zouden deze dan echt flink aanwezig zijn en pijnlijk zijn? Of zijn dat dan die kleine kliertjes zoals de huisarts opmerkte, waarvan je zelf niet eens weet dat ze er zitten?

Reageren
    Anoniem

Zonder dat ik er een reeel risico voor heb gelopen* excuses. Ik heb dus niet een reeel risico gelopen.

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft toch helemaal niets met HIV te maken. Er zijn wat voelbare kliertjes door de acne.

Reageren
    Anoniem

Bij hiv zouden ze niet alleen voelbaar zijn maar ook flink pijnlijk en echt groot, snel groeiend?

Reageren
    John (moderator)

Klopt.

Reageren
    John (moderator)

En dan op meerdere plaatsen in je lichaam. Waarom HIV? Je hebt geen risico gelopen

Reageren
    Anoniem

Tja, geen idee waarom die rotangsten de hele tijd in mn hoofd komen. Vanaf aankomende dinsdag ga ik weer in behandeling bij de psycholoog, word er zo langzamerhand gek van, bij alles zoek ik en zoek ik en zoek ik naar zoiets…

Reageren
    Anoniem

Hoi John,

Ik heb een voelbaar hard bultje gevonden net boven mn strottenhoofd, als het ware in mijn ‘onderkin’ als ik die zou hebben. Het doet niet pijn en hij zit onderhuids. Bij opgezette klieren, zijn dit dan harde pijnlijke bulten die niet gezocht hoeven te worden onder de huid en gewoon zichtbaar zijn?

Reageren
    John (moderator)

Opgezette klieren hoef je inderdaad niet te zoeken ennzijn pijnlijk

Reageren
    Serife

Hoi,

ik heb dezelfde klachten. 2 weken geleden heb ik ook een bultje ontdekt voor mijn linker oorlel/bij het kaakgewricht. De dokter zei dat het een klier is wat opgezet is want ik had toen ook een oorontsteking.. ben jij nog langs de huisarts geweest of is de bobbel inmiddels verdwenen?

Reageren
Reageer op: Vraag speekselklier
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.