Zoeken Vraag het forum

Duizelig moe hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb nu al een kleine week dat ik wat duizelig ben. Niet de hele tijd door maar bepaalde momenten. Ook moe, dan kan ik wel zo gaan slapen. Beetje vaag aanwezig laat maar zeggen. Ook komt er zo nu en dan hoofdpijn bij kijken. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik een perfectionist ben. Ik wil alles goed en dat gaat maar door. Ik ben ook juf van 15 peutertjes en dat vraagt ook de nodige aandacht. Ik merk dat het dan af en toe duizelt in mijn hoofd omdat mijn gedachten naar van alles en nog wat vliegen. Mijn spieren zitten ook vast in mijn rug. Hyperventilatietest scoor ik 56. Kunnen deze klachten hier vandaan komen? Daarbij komt ook nog eens dat ik echt angst heb voor een bepaalde ziekte. Die angst is bijna dagelijks aanwezig. Dus nu maak ik me ook allemaal zorgen over dit. Kunnen de klachten hier allemaal vandaan komen? Ik ben er gewoon bang van..

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kunnen zeker klachten door hyperventilatie en angst zijn

Reageren
    Catootje

Denk ook aan de rol van je voedingspatroon en tekorten aan diverse voedingsstoffen. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel. Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid ondersteunen. Zelf was ik duizelig en had hyperventilatieklachten door een tekort aan vitamine B12. Tekorten zijn overigens niet allemaal afleesbaar in je bloed, zoals bijv magnesium.

Bang zijn voor een bepaalde ziekte heeft geen zin. Stress kan dingen ook uitlokken, waardoor je juist ziek wordt. Beter goed voor je gezondheid zorgen. Vooral ook zorgen voor een rustige ademhaling. Hulp van een cd, zoals de Oasiscd’s, of cursus, zoals yoga, kan helpen.

Reageren
Reageer op: Duizelig moe hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.