- Anoniem26 april 2018 om 22:05
Ik heb nu al een kleine week dat ik wat duizelig ben. Niet de hele tijd door maar bepaalde momenten. Ook moe, dan kan ik wel zo gaan slapen. Beetje vaag aanwezig laat maar zeggen. Ook komt er zo nu en dan hoofdpijn bij kijken. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik een perfectionist ben. Ik wil alles goed en dat gaat maar door. Ik ben ook juf van 15 peutertjes en dat vraagt ook de nodige aandacht. Ik merk dat het dan af en toe duizelt in mijn hoofd omdat mijn gedachten naar van alles en nog wat vliegen. Mijn spieren zitten ook vast in mijn rug. Hyperventilatietest scoor ik 56. Kunnen deze klachten hier vandaan komen? Daarbij komt ook nog eens dat ik echt angst heb voor een bepaalde ziekte. Die angst is bijna dagelijks aanwezig. Dus nu maak ik me ook allemaal zorgen over dit. Kunnen de klachten hier allemaal vandaan komen? Ik ben er gewoon bang van..
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 april 2018 om 22:25Dat kunnen zeker klachten door hyperventilatie en angst zijn
ReagerenCatootje29 april 2018 om 08:49Denk ook aan de rol van je voedingspatroon en tekorten aan diverse voedingsstoffen. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel. Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid ondersteunen. Zelf was ik duizelig en had hyperventilatieklachten door een tekort aan vitamine B12. Tekorten zijn overigens niet allemaal afleesbaar in je bloed, zoals bijv magnesium.
Bang zijn voor een bepaalde ziekte heeft geen zin. Stress kan dingen ook uitlokken, waardoor je juist ziek wordt. Beter goed voor je gezondheid zorgen. Vooral ook zorgen voor een rustige ademhaling. Hulp van een cd, zoals de Oasiscd’s, of cursus, zoals yoga, kan helpen.
Reageren