- Orion6 oktober 2017 om 19:19
Als je frisdrank in een glas schenk dan komen de bellen omhoog en maken ze een soort “Bruisend” geluid. Dit is het geluid dat ik soms aan de achterkant van mijn nek hoor. Ik hoor het vaak als ik rustig zit of lig en het duurt enkele seconden.
Herkent iemand ander dit?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 oktober 2017 om 23:37Er zit niks in je nek dat zou kunnen bruisen. Je oren kunnen het wel zijn. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenOrion7 oktober 2017 om 01:25Ik heb hier een link gevonden waar veel mensen hetzelfde beschrijven:
Blijkbaar een veelvoorkomend fenomeen maar geen oorzaak bekend voorzover ik het weet.
Reagerenlinda29 juni 2018 om 12:44- <b>ik heb het ook en ben er achter dat het vocht is tussen je gevrichten  je moet zoiezo naar de dokter ik moet maar revalidatie centrum kan want er is een achterliggend probleem cervicale duizigheid en certicale hoofdpijn  </b>
Caro30 oktober 2021 om 20:49Heb dit ook. Weten jullie ondertussen wat dit is ?
ReagerenGuido28 juli 2023 om 07:17Veranderingen in de gewrichtsvloeistof: Wanneer bepaalde drukveranderingen aanwezig zijn in de gewrichtsvloeistof, ontstaan gasbellen, wat zorgt voor het knisperende geluid.
ReagerenVinn4 april 2024 om 23:33Ik heb het zelfde ook vaak als ik hoofdpijn heb en dat geluid er is lijkt de hoofdpijn af te zakken
ReagerenSuus5 april 2024 om 09:09@Vinn
Ga een naar een fysiotherapeut om.naar je nekspieren te laten kijken.
Reageren
Die kunnen zowel de hoofdpijn als het geluid veroorzaken