- Jill23 september 2017 om 19:17
hey,
ik heb van de zomer van 2016 tot ongeveer voor de zomer van 2017 CMV (cytomegalavirus) gehad. Dit is een variant van klierkoorts (pfeiffer). Dit ging gepaard met vermoeidheid en heel pijnlijke opgewzollen klieren. Het was al vreemd dat ik een jaar cmv heb gehad (laatste keer zei de dokter dat het nog in mijn bloed zat maar niet meer actief) maar ik blijf dagelijks pijnlijke klieren hebben. ik voel meestal s ochtends ook aan of het een goede of slechte dag is en moet bijna dagelijks pijnstillers nemen voor mijn klieren (ben ook moe dan). Maar ik ben die pijnlijke klieren zooo beu? En het lijkt mij ook niet echt normaal… bijvoorbeeld vandaag doen men klieren al de hele dag pijn en dit gaat samen met vermoeidheid, keelpijn, wondjes in de mond… het werkt echt op mijn gemoed.. (ben 17 btw)
iemand raad?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 september 2017 om 21:10keelpijn, wondjes in de mond Niet zo raar dan dat je last hebt van de lymfeklieren
Het was al vreemd dat ik een jaar cmv heb gehad Dat is helemaal niet zo vreemd. Daar kun je best een half jaar tot een jaar last van hebben. Alles valt en staat met een goed werkend afweersysteem. Gezonde voeding, dagelijks vers fruit en groente, beperkt suikers gebruiken, voldoende water drinken
Reageren