Zoeken Vraag het forum

Licht gevoel in het hoofd s'ochtends

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Yves

Ik heb bijna dagelijks een licht gevoel in m’n hoofd in de ochtend. Ook voel ik me dan een beetje gedesoriënteerd.Echt vervelend. Doorgaans begint dit als ik +/- 30min wakker ben.

Wat kan dit zijn? In t verleden heb ik wel regelmatig hyperventilatie gehad. If kan dit te maken hebben met koffie of vitamines?

ik hoor het graag.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou ook hyperventilatie kunnen zijn….

doe eens de test op:  https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Catootje

Hyperventilatieklachten kunnen te maken hebben met onzekerheid maar ook met de biochemie van je lichaam. Zo is een stabiele bloedsuikerspiegel belangrijk voor je hele gezondheid. Teveel snelle suikers, vooral geraffineerde suikers kunnen zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat weer allerlei klachten kan geven. Beter ook bij elk eetmoment wat eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels eten, zodat de suikers langzamer opgenomen worden.

Daarnaast kan je wat tekorten hebben. Allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren zijn nodig voor onder andere de aanmaak van neurotransmitters als serotonine. Zelf had ik hyperventilatieklachten door een tekort aan vitamine B12. Koffie kan in je lichaam zorgen voor een stressreactie. De cafeïne in thee wordt veel langzamer opgenomen.

Ook kan het te maken met je cortisolhuishouding. Dan kan je energie ’s ochtends te laag zijn. Ontstaat vaak na stressperiodes.

Reageren
    Koert

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Ook dagelijks iedere ochtend maar soms in de middag 2 a 3 uurtjes.

Het word steeds sterker en komt vaker voor.

Steeds meer gedesoriënteerd en steeds meer een licht gevoel in het hoofd.

Ik maak me zorgen.

Hier had ik voorheen nooit last van!

Zou ik hiervoor naar de huisarts moeten?

Reageren
    John (moderator)

ga naar de huisatrs met de klachten

Reageren
Reageer op: Licht gevoel in het hoofd s'ochtends
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.