- Yves23 mei 2017 om 07:20
Ik heb bijna dagelijks een licht gevoel in m’n hoofd in de ochtend. Ook voel ik me dan een beetje gedesoriënteerd.Echt vervelend. Doorgaans begint dit als ik +/- 30min wakker ben.
Wat kan dit zijn? In t verleden heb ik wel regelmatig hyperventilatie gehad. If kan dit te maken hebben met koffie of vitamines?
ik hoor het graag.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 mei 2017 om 10:09Het zou ook hyperventilatie kunnen zijn….
doe eens de test op: https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenCatootje23 mei 2017 om 14:34Hyperventilatieklachten kunnen te maken hebben met onzekerheid maar ook met de biochemie van je lichaam. Zo is een stabiele bloedsuikerspiegel belangrijk voor je hele gezondheid. Teveel snelle suikers, vooral geraffineerde suikers kunnen zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat weer allerlei klachten kan geven. Beter ook bij elk eetmoment wat eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels eten, zodat de suikers langzamer opgenomen worden.
Daarnaast kan je wat tekorten hebben. Allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren zijn nodig voor onder andere de aanmaak van neurotransmitters als serotonine. Zelf had ik hyperventilatieklachten door een tekort aan vitamine B12. Koffie kan in je lichaam zorgen voor een stressreactie. De cafeïne in thee wordt veel langzamer opgenomen.
Ook kan het te maken met je cortisolhuishouding. Dan kan je energie ’s ochtends te laag zijn. Ontstaat vaak na stressperiodes.
ReagerenKoert5 december 2018 om 10:47Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ook dagelijks iedere ochtend maar soms in de middag 2 a 3 uurtjes.
Het word steeds sterker en komt vaker voor.
Steeds meer gedesoriënteerd en steeds meer een licht gevoel in het hoofd.
Ik maak me zorgen.
Hier had ik voorheen nooit last van!
Zou ik hiervoor naar de huisarts moeten?
ReagerenJohn (moderator)
5 december 2018 om 11:25ga naar de huisatrs met de klachten
Reageren