Zoeken Vraag het forum

Antibiotica wel of niet innemen? Nekpijn etc.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tina

Hallo,

Ik heb al sinds december geregeld last van keelpijn, deze week is al de 6e keer dat ik keelpijn heb, soms duurt het een paar dagen voordat het voorbij is en soms heb ik 1 dag erg veel last en is het de volgende dag ineens over. Ook 1 amandel zet dan elke keer op, terwijl het een dag later wel ineens weer afzakt, heel vreemd…En dit komt dus elke keer weer terug. Helaas heb ik nu al een week erg veel pijn van de keel, met name als ik wakker word doet mijn keel heel erg pijn. Vandaag naar de “vervangend” huisarts geweest en zij heeft mij Antibiotica meegegeven, nu heb ik 1 pil geslikt en sindsdien voel ik mij alleen maar slechter, nekpijn en stijve nek, verkouden, benauwder (ik heb astma) en heb ik ineens veel slijm in mijn keel. Omdat het nu s’avonds is en mijn praktijk niet kan bellen, wil ik graag weten of ik vanavond nog een antibiotica capsule moet slikken, ik moet er namelijk 3 totaal op een dag slikken en heb er tot nu toe 1 gehad. Of is het beter als ik het even laat?

Bedankt!

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou ze wel nemen. Het is namelijk nog maar de vraag of het van de antibiotica is.. als je er onzeker over bent kun je natuurlijk ook even met de huisartsenpost bellen…

Reageren
    Tina

Ja dat zou nog een optie zijn alleen heb ik het gevoel dat het niet “ernstig” genoeg is om daarover te bellen? Maar het word nu wel erger qua verkoudheid en nekpijn. Ik heb daar nog nooit last van gehad gedurende de keelpijn in al die weken, pas nu ik dat pilletje heb geslikt komt het allemaal opzetten. Ik heb verder gelukkig geen koorts!

Reageren
    John (moderator)

Lijkt er toch meer op dat je een virusinfectie hebt. Een verkoudheid of een griepje

Reageren
    Tina

Het is nu de vierde dag aan de antibiotica en ben nog snotverkouden,  heb vandaag slijm op gehoest en mijn temperatuur was vanochtend 37 en is nu 37.9 (anaal gemeten) nog niet heel hoog maar ik heb het heel warm en voel mij niet goed. Kan je koorts krijgen tijdens het gebruik van antibiotica? En is het dan veilig om door te slikken?

Reageren
    Tina

Nu is de temperatuur 38.2. Ik heb geen idee of dit kwaad kan tijdens antibiotica gebruik?

Reageren
    John (moderator)

Gewoon eerst de kuur eens afmaken.  Niet meteen verwachten dat alles over is na de 4de pil

Reageren
    Tina

Nee maar wat ik zo gek vind is dat ik eigenlijk nooit koorts echt heb gehad en ik al die keren dat ik die keelontsteking heb gehad voelde ik mij nooit ziek alleen keelpijn. En sinds ik de antibiotica slik heb ik overal last van en heb ik sinds vandaag verhoging. Ik heb wel astma dus ik weet niet of de temperatuur daarvandaan komt of dat het lichaam gewoon hard tegen de eventuele infectie strijdt.  of dat ik slecht reageer op de antibiotica.  mijn normale lichaamstemperatuur zit nornaal altijd rond de 35.5

Reageren
    John (moderator)

Het komt niet door de antibiotica maar door de infectie dat je verhoging hebt.

Reageren
Reageer op: Antibiotica wel of niet innemen? Nekpijn etc.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.