- Perry16 december 2016 om 13:39
Hoi ik ben Perry en ben 30 jaar. Ik heb nu iets langer dan tien maanden twee knobbeltjes onder mijn kin. Eentje is mischien iets groter dan een erwt en de andere ernaast is stukken kleiner. Eigenlijk een soort minatuur versie van de grotere. Ze hebben dezelfde vorm enzo. Beetje boonachtig. Als ik ze tussen mijn vinger en duim vastpak voelen ze hard en glad aan maar als er gewoon overheen wrijf met mijn vinger dan voelt het zacht. Beetje vleesachtig zeg maar. Het is verder ook niet zichtbaar van de buitenkant en ze lijken niet groter te worden behalve dan als ik er de hele dag in zit te knijpen en te doen dan worden ze ietwat groter. Ik heb verder geen andere klachten zoals pijn ofzo. Wel moet ik veel slijm ophoesten maar er zit geen bloed in ofzo. Geen last van andere dingen zoals zweten of koorts ofzo. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb sociale fobie dus naar de dokter gaan is een zeer grote stap voor mij. Ik wil me ook niet ongerust maken maar het gaat maar niet weg. Alvast bedankt.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 december 2016 om 13:55Het zullen waarschijnlijk twee lymfekliertjes zijn. Dat is verder niets om ongerust over te zijn. Ik raad je alleen aan, om er niet voortdurend aan te voelen. Zo gaan ze dus nooit weg.
ReagerenPerry16 december 2016 om 14:32Oke bedankt. Dacht zelf ook aan kliertjes maar ik dacht dat die vrij snel weg gingen. Ik zal er in ieder geval gewoon even van afblijven. Mischien dat het dan weggaat over tijdje.
ReagerenPerry11 maart 2021 om 19:50Even ter update. Ze zitten er nog lol.
Kan me er niet echt meer druk om maken. Ze zijn niet gegroeid. Geen pijn. Er zijn geen knobbels bijgekomen. En ik ben al jaren niet meer ziek geweest. Dus het heeft denk ik niet veel nut om er nu nog mee heen te gaan.
Maar ik wou gewoon even laten weten dat ze dus heel lang kunnen blijven zitten voor het geval iemand in een dergelijke situatie dit leest.
Groetjes.
Reageren