- Anoniem1 september 2016 om 20:14
Ik heb soms heel erge harde hoofdpijn en daarna krijg ik het gevoel dat ik ga wegvallen en als ik iets met suiker eet dan voel ik me terug goed weet iemand wat dit is?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 september 2016 om 20:18Het kan de bloedsuikerspiegel zijn die niet goed is
Reageren
Ga met de klachten naar de huisartsNiet opgeven6 december 2017 om 10:24Beste, ik heb ook en ik heb altijd iets zoet erbij. Als ik kreeg aanval ik voel niet goed energie op, terwijl bloedsuiker goed, bij mij komt door onbewust stress, door amygdala in hersenen tijdens de stress ik gebruik veel insuline daardoor moet ik bij voelen met iets zoet , als ik heb niet, begin te bibberen en zweten. Meestal voel ik na de koffie. Door mijn probleem ik ben over stress afgestudeerd. Dus niet erg als je boterham of iets zoet er bij hebt. Nadeel – veel koolhydraten kan aan gewicht leiden – ik eet altijd appel, soms 5, Groetjes Suzanna
ReagerenCatootje7 december 2017 om 03:17Het beste bij dit soort klachten is dat je zorgt voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Ook zorgen voor oplosbare vezels, zoals inuline. Die helpen mee om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden, waardoor je die zoetbehoefte niet zo hebt. Koffie geeft juist een stressreactie in je lichaam dus dat kan je beter met mate of helemaal niet drinken.
Verder kunnen allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen de insulinegevoeligheid te verbeteren. Onder andere magnesium, zink, chroom, vitamine B en D, omega 3, carnitine en taurine. Dat soort stoffen kan ook de hoofdpijn verminderen. Zelf eet ik vaak edelgistvlokken, waar, naast veel eiwit, ook chroom en zink in zitten.
ReagerenCatootje7 december 2017 om 03:20Beter ook zeer matig met fruit, vooral zoet fruit. Combineren met eiwit en vet zorgt wel voor een langzamere opname van de fruitsuikers.
ReagerenNiet opgeven7 december 2017 om 22:54Hey ,Catootje Dank u voor tips, vitaminen heb ik maar ” edelgistvlokken” (nooit gehoord), zou proberen – Groetjes (ps- appels heb ik verminder 😉 Suzanna
Reageren