Zoeken Vraag het forum

Drukkend en licht gevoel in hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een vrouw van 21 jaar. Ik heb veel vage klachten, wat heel lastig is om uit te leggen waar het vandaan komt. Ik ga het toch proberen.
    Tijdens mijn examen 3 jaar geleden heb ik weleens last gehad van moeilijk lezen. Dit had ik alleen bij intensief gebruik van mijn ogen en verdween dus ook weer bij rust. Nou ben ik vorig jaar met de fiets gevallen, niet op mijn hoofd, maar heb hier wel een lichte hersenschudding aan overgehouden. Toen ik opstond kon ik niet goed lezen. Iedereen roept dat het onzin is dat dit door een val komt, zelfs de dokter, maar sinds die dag is het me opgevallen dat ik het bord niet scherp zag. De maanden erna heb ik heel veel hoofdpijn gehad, niet hele hevige hoofdpijn maar wel irritante hoofdpijn dat met een paracetamol weg te werken was. Een halfjaar later had ik ineens hele hevige druk in mijn hoofd, soms zo erg dat ik huilend in mijn bed lag met mijn handen op mijn hoofd. Gelukkig verdween dit weer na een paar uur en heb ik het verder nooit meer zo ernstig gehad. Wel is het zo dat ik nu nog steeds moeite heb met lezen, niet tegen heel fel licht kan en een lichte duizeling heb in mijn hoofd. En het is heel moeilijk om die duizeling uit te leggen. Het is namelijk niet zo dat ik val als ik mijn ogen dicht heb of misselijk ben. Ik heb een “licht” gevoel in mijn hoofd en af en toe een beetje draaierigheid (Als ik bijv. heel lang naar de computer kijk en daarna naar beneden in een boek en daarna weer opkijk voel ik het, of als ik lang met mijn hoofd naar boven kijk en daarna weer naar beneden). Hoofdpijn heb ik zelden, en als ik het heb voornamelijk boven op mijn hoofd achterin. Het is een drukkend gevoel af en toe. Ook als ik mijn hand bovenop mijn hoofd duw en het erna loslaat, voel ik gewoon druk en duizeligheid. Nu ben ik de afgelopen maanden naar een opticien geweest die constateert dat mijn ogen scheel kijken (niet naar binnen scheel kijken, maar naar buiten scheel) en dat ik hierom misschien last heb van de hoofdpijn en duizeligheid. Ik ga binnenkort naar een oogarts om dit verder uit te zoeken. Wat ik voel in mijn hoofd voelt zo apart en ik kan het niet goed uitleggen. Vorig jaar ben ik vanwege hartkloppingen en trillingen overal op geprikt (kanker en alles) en er kwam niks uit. Volgens de dokter maak ik mezelf te druk en heb ik daarom alle vage klachten, maar dit is iets waar ik me wel echt druk om maak.
    Ik hoop dat iemand hier iets van herkenning inziet en mij ermee kan helpen want ik maak me er best wel heel erg druk om, dat het iets van een tumor is ofzo.

Groetjes,

Kimberley

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Als je een oogafwijking hebt, is dat niet vreemd. Je ogen raken oververmoeid omdat ze voortdurend moeten accommoderen. Daar kun je dus ook hoofdpijn en vergelijkbare klachten van krijgen.
    Daarnaast zou je last kunnen hebben van hyperventilatie als je je daar erg druk over maakt. Eerst maar eens afwachten wat de oogarts ervan gaat vinden.

Doe ook eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
Reageer op: Drukkend en licht gevoel in hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.