Zoeken Vraag het forum

Duizelig, wazig zien, zware benen en hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Geachte lezer,

Bedankt dat u even de tijd wil nemen om mijn verhaal te lezen.
    Mijn klachten zijn 2 weken geleden begonnen met duizeligheid, wazig zien en hierbij zware benen, het gevoel van de zware benen kan ik omschrijven alsof ik op drijfzand loop en wanneer ik een stap zet iedere keer wegzak in het zand en vast sta. Een erg naar gevoel, omdat je het gevoel hebt ieder moment weg te zakken door je benen. Met bijvoorbeeld traplopen of lange afstanden ben ik snel buiten adem en kortademig.
    Sinds vandaag heb ik daarbij erg last van hoofdpijn, een stekend gevoel in het midden en rechterkant van me hoofd, daarbij kan ik me ontzettend moeilijk concentreren, heb ook moeite met me gehoor en soms uit me woorden te komen.
    Ik ben bekend persoon met hyperventilaties en paniekaanvallen alleen die zijn enige tijd weggebleven. Daarentegen ervaar ik wel stress en een onrustig gevoel.
    Gister werd ik wakker en ik werd nog meer moe wakker dan dat ik naar bed ging (8 uur geslapen), last van spierpijn in me benen en merkte ik verwardheid op. Als ik bijvoorbeeld honger krijg kan ik heel erg duizelig worden en heb dan echt het gevoel dat ik om kan vallen en zo snel mogelijk iets moet eten of suiker (cola) drinken, daarna gaat het dan weer beter.

Heeft iemand hier ervaring mee en herkend u deze klachten of heeft u een bepaald vermoede waar het probleem ligt dan hoor ik dit graag.

Ik begin serieus krankzinnig te worden van elke keer de lichamelijke klachten die ik ervaar en soms weet ik het gewoon allemaal even niet meer, wat er met me aan de hand is. Dan weer dit en dan weer dat, ik vertrouw me lichaam niet meer.

Groeten,

Ronnie
    22 jaar

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Beste Ronnie,
    Er zijn 2 dingen waar ik op wil reageren.
    [quote]Ik ben bekend persoon met hyperventilaties en paniekaanvallen [/quote]Het is dus heel goed mogelijk dat een deel van je klachten hierdoor worden veroorzaakt. Dat zou te maken kunnen hebben met het volgende:
    [quote]Als ik bijvoorbeeld honger krijg kan ik heel erg duizelig worden en heb dan echt het gevoel dat ik om kan vallen en zo snel mogelijk iets moet eten of suiker (cola) drinken, daarna gaat het dan weer beter[/quote] Dit zou namelijk veroorzaakt kunnen worden door een te lage bloedsuikerspiegel.
    Omdat je deze klachten ervaart wordt je onrustig en raak je lichtelijk in paniek waardoor je vervolgens waarschijnlijk gaat hyperventileren.
    Wat ik je zou adviseren is:
    Ga naar de huisarts en vraag om een bloedonderzoek i.v.m. je bloedsuikerspiegel. Vraag dan om een suikercurve te laten doen.

Reageren
    K

hoi Ronnie,

Ik lees net je verhaal en ik herken me er heel erg in. Het is natuurlijk al ruim 3 jaar geleden dat je dit schreef en ik ben benieuwd of je erachter bent gekomen waardoor het kwam en wat ertegen hielp?

Ik hoop dat je mij hiermee kunt helpen, alvast bedankt!

Reageren
    Anoniempjex

Hallo,

Ik reageer misschien een beetje laat, alleen ik heb ditzelfde probleem. Ik ben een meisje van 14 jaar (bijna 15) en heb nu al 3 maand erg veel last van hoofdpijn, spierpijn, soms duizeligheid, vermoeidheid enzovoort…

De dokters weten niet wat het is, ik moet nu opnieuw naar iets van fysio alleen daarmee werd het juist alleen maar erger.

Weet u inmiddels al waar het van kwam en wat het bij mij eventueel ook zou kunnen zijn?

Groet, anoniempjex

Reageren
    Kiki

Al ooit op lyme getest….
    Dit geeft de meest uiteenlopende verschijnselen. En word in nl niet snel naar gezocht…..
    Heb er zelf een dik jaar mee rond gelopen en artsen konden niks vinden.

Na nogmaals bloedonderzoek ( specefiek op lyme ) bingo !!!

Reageren
Reageer op: Duizelig, wazig zien, zware benen en hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.