- Anoniem9 oktober 2013 om 20:48
Goedendag,
Bedankt voor het lezen van mijn bericht! Twee weken geleden werd ik paniekerig wakker door een pijnschuit in me hoofd. Sinds dien heb ik de volgende klachten:
– Lichte hoofdpijn (vooral door laptop)
– Duizeligheid
– Vermoeidheid
– Traag denken, en vergeetachtig (woorden)
– Moeite met concentreren (lezen, auto rijden)
– Wazig beeld, moet focussen
– Druk achter ogen
– LompheidHelaas heeft een volledig bloedonderzoek niks uitgewezen en de huisarts stuurt me steeds naar huis. Sinds de klachten niet minder worden begin ik me zorgen te maken.
Verder moet ik er bij zeggen dat ik net 6 weken terug ben uit Azië waar ik 1 jaar heb gewoond. Ik ben hier onder andere in de jungle geweest waar ik ben gebeten door rare insecten geweest en heb ook veel geëxperimenteerd met eten. Ik moet wel weer wennen aan de Nederlandse levensstijl maar dit veroorzaakt geen stress.
Ik ben 24 jaar en absolute niet iemand die voor de kleinste dingen naar de dokter gaat, maar deze keer maak ik me serieus zorgen. Normaal ben ik iemand die veel praat en altijd in voor gezelligheid, maar ik merk ook dat ik veel stiller ben.
Symptomen lijken erg veel op een hersenschudding maar ik heb nooit mijn hoofd gestoten o.i.d.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen en/of tips/suggesties geven.
5 reactiesReagerenTandor19 oktober 2013 om 21:01Een tropische ziekte zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.
Reageren
Je zou je kunnen laten door verwijzen naar bijvoorbeeld het
Centrum voor Tropische Geneeskunde & Reizigersgeneeskunde van het AMC Amsterdam. Waar woon je?Anoniem9 oktober 2013 om 21:22Tandor1 bedankt voor je snelle reactie! Ik woon zelf in Amsterdam dus het AMC is in de buurt. Mijn huisarts ziet echter geen link tussen mijn symptomen en een tropische ziektes, waarom denk jij dat dit een mogelijkheid is? Bedankt in ieder geval, ik zal hier achteraan gaan.
ReagerenTandor19 oktober 2013 om 21:27Het hoeft niet meteen een tropische ziekte te zijn maar kan ook een virale infectie zijn of een parasiet. In de tropen kun je vreemde dingen oplopen. Onmogelijk is het in ieder geval niet.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat je hier iets hebt “opgelopen”.
Maar dat vinden ze dan vanzelf wel.
Ik ben wel van mening dat wanneer je huisarts geen antwoorden heeft, hij je wel moet doorverwijzen. Je hebt immers duidelijke klachten.
ReagerenAnoniem6 oktober 2015 om 21:01Beste
Dit forum is van even terug maar ik had graag geweten of er resultaat gekomen is? Ik heb ongeveer zelfde klachten, na allerlei testen in het ziekenhuis niets gevonden (scan, bloed, stoelgang, neurologische testen,…). Ikzelf ben ook ongeveer 2 mnd terug uit Azië maar dokters beweren ook geen link te zien. Ik wil een antwoord op mijn kwalen…
ReagerenAnoniem29 december 2015 om 20:51Ik zou eens laten testen op Lyme. Het beste kun je hiervoor in Duitsland zijn en niet de reguliere testen bij de huisarts gebruiken. In Maastricht zit het LECM. Daar laten ze de testen ook in Duitsland uitvoeren.
Reageren