- Anoniem17 juni 2010 om 09:30
Hallo,
Ik ben 17 jaar oud en heb al een tijdje last van een slap voelend linkerlichaamshelft. Mijn linker arm en been zijn ook minder gecontroleerd. Voor de rest veel gegoogeld en vindt dingen als beroertes etc. Maar als ik dan van die testjes doe gaat dat gewoon goed. Ik heb het al meerdere malen gehad. Het begon eigenlijk 2 jaar geleden toen ik 3 keer last had van een tintelent gevoel dat vanuit mijn been steeds hoger ging tot mijn gezicht en toen hield het op. Ik heb zelf het idee dat het stress is, want al denk ik er niet aan heb ik er geen last van. Wel voelt het heel vervelend. Mijn vader zegt dat het niks is, mischien een groeistuip. Dit kan goed kloppen want ik ben de laatste tijd heel erg gegroeid.
Ik ben van nature al een zenuwenpeut dus twijfel voordurend aan of het iets erg kan zijn of niet.
Mischien kan iemand mij vertellen wat het kan zijn?
Alvast bedankt!
Mvg
10 reactiesReagerenTrans17 juni 2010 om 14:09Zou het niet verstandig zijn met deze klachten van een tijdelijke ‘hemiparese’ even naar de huisarts te gaan voor een lichamelijk onderzoek?
ReagerenAnoniem17 juni 2010 om 15:28Bedankt voor je reactie!
Ik heb enkel geen last van hoofdpijn of duizeligheid. Ik ga niet zo heel snel naar de huisarts en vraag me af het nodig is. De symptonen worden niet erger ofzo. Terwijl bij iets ernstigs verwacht je dat het na 2 jaar wel verergerd. Ik vraag me vooral af of er iemand is die hetzelfde heeft of had.
Mvg
ReagerenVriendelijk17 juni 2010 om 19:54Ga naar de huisarts voor een zorgvuldige anamnese en een goed medisch lichamelijk onderzoek. Mogelijk overweegt de huisarts een verwijzing naar de neuroloog. Mogelijk wordt de diagnose hyperventilatie gesteld. Alleen een dokter die jou kent en jou kan onderzoeken, kan een diagnose stellen.
ReagerenAnoniem17 juni 2010 om 19:59Deze klachten rieken naar psychosomatiek als gevolg van angst en stress. Kan dat kloppen?
ReagerenAnoniem18 juni 2010 om 10:11Dat denk mijn vader dus ook. Ik denk dat ik het gewoon even afwacht, mocht het erger worden ga ik naar de huisarts. Maar het stelt me al een heel stuk gerust dat het waarschijnlijk Hyperventilatie is, want ik kwam daar via google ook al vaker op uit.
Bedankt voor de reacties!
ReagerenBoy18 juni 2010 om 10:55Ik zou niet afwachten en eens wat meer aandacht besteden aan jouw angstige kant. Is er iemand waar je in vertrouwen wat mee kunt praten over wat je zoal dwarszit? Deze klachten kunnen blijven terugkomen als je er niets mee doet, of als je er niet overheen groeit. Neem jezelf dus wel graag serieus ook al zijn de klachten die je hebt waarschijnlijk onschuldig. Er zijn hier op dit forum veel mensen met vergelijkbare symptomen bij hyperventilatie, misschien moet je die topics eens lezen en op zoek gaan naar wat achter jouw lichamelijke klachten zit, zodat je de klachten beter leert herkennen en sneller kunt ingrijpen waardoor je er minder last van hebt, en steeds lekkerder en gemakkelijker kunt gaan functioneren in het dagelijks leven. Je bent weliswaar niet ziek, maar dat betekent niet dat je niet ‘beter’ kunt worden! Moed en kracht gewenst, Boy.
ReagerenAnoniem21 juni 2010 om 22:04Ik vind het zelf heel lastig om te vinden wat mij zodanig strest.
Maar zoals ik hiervoor al melde stress ik al heel snel. Mischien dat ik bang ben om ernstig ziek te worden, dit mede omdat mijn vader 2 jaar geleden blaaskanker kreeg. Maar dit is gelukkig weg en hij ondergaat nu jaarlijks een controle.Dit zou het kunnen zijn, ik heb namelijk een erg zenuwachtig gevoel.
Ik heb laatst ook last van mijn ontlasting, het is vrij weinig namelijk… Ook lijkt het niet goed verteerd. Ik heb hiervoor al wat gegoogled en dit zou een spastische darm kunnen zijn, wat ook een gevolg is van stress.
Ik ben benieuwd wat jullie visie hierover is.
Mvg
ReagerenErnest21 juni 2010 om 22:26Ik vind jouw bericht van behoorlijk wat zelfkennis getuigen. Ik kan mij jouw gevoelens ook goed voorstellen. Ik vind het dus erg goed van je dat je gaat begrijpen hoe jouw lichaam reageert. Dit heet zelfkennis en is een onderdeel van volwassen worden. Hier komt ook verantwoordelijkheid bij kijken en die neem je voor jezelf. Je informeert je en verdiept je in je eigen gevoelens en vergelijkt deze objectief met de kennis die je opgedaan hebt. Knap staaltje persoonlijke ontwikkeling!
ReagerenAnoniem22 juni 2010 om 09:03Bedankt! Ik heb zelf ook redelijke mensenkennis, en probeer mezelf ook steeds meer te kennen. Wat mijn vervelende eigenschappen zijn en mijn goede. Op deze manier kan ik kijken wat ik kan veranderen aan mezelf.
Nogmaals bedankt voor alle hulp!
Mvg
ReagerenAnoniem21 augustus 2014 om 10:45Beste anoniem,
ook ik heb last van een zwakke linker lichaamshelft. Bij mij is dit ontstaan na een aanrijding, maar maakt klachten die jij hebt zijn wel heel herkenbaar. Zo heb ervaar ik kortademigheid, gebrek aan coordinatatie, soms duizelingen, kramp in de nek en futloosheid. Bij mij is er geen sprake van psychische klachten. Wel is het zo dat door de lichamelijke klachten is af en toe wel down ben. Maar de klachten ontstaan niet omdat ik down ben.
Inmmiddels ben jij al wat jaren verder. Is het beter geworden?
Toch maar een advies. Bij mij doet chiropractie door een neurologisch chiropractor (praktijk Blaauw in Gouda) heel veel goed. Hij weet direct de zere plekken te raken (waarvan ik pas wist dat ze zeer deden toen hij de aanraakte) en de behandeling met oefeningen doet me heel veel goed. Mijn coordinatie verbetert binnen dagen, tesamen met mijn humeur.
Voor extreme vormen van zwakke lichaamshelften en hoe ze kunnen worden behandeld, google dan eens op dr. Carrack.
Veel succes!
Marijke
Reageren