Zoeken Vraag het forum

Depressie en hydrocefalie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ren

Toen ik 10 jaar oud was, is bij mij een waterhoofd vastgesteld. Ik heb toen een operatie (derde ventriculostomie) gekregen.
    Ik was mij volkomen bewust van alles wat er gebeurde, maar kon het wel een plaats geven. Ik kijk nu ook niet terug op die periode met haat ofzo: het is gebeurd en dat is het dan.
    Ik heb heel mijn leven veel last gehad van stress en piekeren.
    Ook draag ik nog steeds gevolgen van de aandoening (motorisch, sensorisch,…)
    Ik ben nu 23 en ik sukkel al 5 jaar met depressies af en aan. Ik ben heel erg vragend naar een oorzaak/ aanleiding. Men vertelt mij vaak dat “ik al veel heb meegemaakt” Zou het kunnen zijn dat ik toch een trauma heb door deze periode?
    Kan het zijn dat mijn hersenen beschadigd zijn ofzo?
    Ben ik misschien overprikkeld/ overspoeld door emoties? (Die indruk heb ik wel, ik ben heel gevoelig, zowel voor emoties als prikkels. Men heeft bij mij ook getest voor autisme, maar die uitslag was negatief)

Groetjes
    Ren

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er goed aan zou doen dat met een neuroloog te bespreken. Die kan je zeggen of er schade is ontstaan

Reageren
Reageer op: Depressie en hydrocefalie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.