Zoeken Vraag het forum

MS?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

ook… je moet naar een psycholoog

John (moderator)
    Ja

Ik hoop dat u gelijk heeft. Bedankt iig!

Reageren
    Ja

Nog een vraag..
    Vanochtend was ik een huishoudelijk klusje aan het doen en voordat ik ‘t doorhad, voelde ik plots een aandrang voor ontlasting en moest ik dus naar de wc rennen, en toen was ‘t al te laat. Dit kan ook een symptoom van MS zijn, dat terwijl ik net “ietsjes” gerustgesteld was.

Reageren
    John (moderator)

Dat is vooral een symptoom van niet op tijd naar de wc gaan en vooral als je dan dunne ontlasting hebt

Reageren
    Ja

Ik denk niet dat het daaraan ligt omdat het, zoals ik al eerder aangaf, plotseling kwam. Oftewel: een plotselinge aandrang.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan toch wel eens voor komen hoor.

Reageren
    Ja

Kan dit ook onder angst/spanning/stress/hyperventilatie vallen?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor

Reageren
    Ja

Iedere keer als ik denk dat een symptoom onder stress valt, gebeurt er weer iets nieuws waardoor ik dat vertrouwen weer kwijtraak, ik ga Googelen en dus weer op MS uitkom.

Reageren
    John (moderator)

Dan moet je eens stoppen met Googlen… Go0ogle onthoudt h je zoekopdrachten. Dus als je een keer MS hebt gegoogeld of een onderwerp daarover hebt gegoogeld, krijg je bij iedere nieuwe zoekopdracht naar symptomen ALTIJD iets over MS te zien. Ook als je naar iets volkomen onschuldigs zoekt. En zo hou je dus elf de angsten in stand en dus ook de klachten.

Reageren
    Ja

Ik Google in privé-modus, ik lw dit tegen op een website en er stond dat het door zenuwziektes kan komen, zoals MS.

Reageren
    Ja

Wat denkt u?

Reageren
    John (moderator)

Dat er niets aan de hand is en dat het gewoon een keer kan voor komen

Reageren
    Netty

Ik heb even meegelezen.. Zelf ervaar ik bijvoorbeeld af en toe andere smaken tijdens het eten.. Dat bijv mijn broodje ei naar iets anders proeft. Is dit MS-gerelateerd?

Reageren
Reageer op: MS?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.