Zoeken Vraag het forum

Trillend oog al 10 dagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eline

Ik heb een vraag.  Al een dag of 10 trilt mijn li ooglid. Het is ook met aanraking  of als ik naar beneden kijk. Wel 6 keer per uur ofzo en houd een paar sec aan. Ik kan het opwekken als ik mijn oog beweeg . Heb ook regelmatig steken in hoofd . Ik heb wel een stressvolle periode achter de rug en slecht  geslapen een tijdje. De spiertrillingen zitten ook op andere plekken in lichaam, duim en zij. Af en toe. Meestal ook links. Nu ben ik bang voor een tumor of iets anders ergs.

15 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat het stress gerelateerd is

Reageren
    Zam

Aan wat voorn tumor denkt u?

Reageren
    Eline

Oke kan dat aan een ooglid dan echt wel 3 weken of langer aanhouden? In 2015 heb ik ook over mijn hele lichaam faciculaties gehad. Alleen niet mijn oog. Toen een mri scan gehad kwam niets uit. Ik heb allemaal vreemde  dingen ook al een paar maanden dat mijn oor klapperd van binnen zo nu en dan. Ook bij hoge tonen.

Reageren
    Eline

Kleine aanvulling met oog op bepaalde manier aanspannen kan ik het zelfs opwekken. Ook met make up opdoen gaat hij trillen. Het bovenste ooglid.

Reageren
    John (moderator)

Je bent ook al bang geweest voor hartproblemen…. Heb je last van hypochondrie?

Reageren
    Eline

hoi John ja dat klopt ik heb een ziekte angststoornis.  Ik verbeeld het mij niet hoor. Heb wel een moeilijk jaar gehad mijn man 2 x een psychose  in september nog dus heel veel stress. Ik weet dat dat ook niet goed is voor een angststoornis.  Ik heb  ook nog steeds die hartkloppingen.  Ben dan altijd bang dat het nu toch niet door stress komt bijv. Dat trillen gaat zo raar de hele dag van dat oog.

Reageren
    John (moderator)

Ga er toch maar vanuit dat het alles stress/angst en spanningen te maken heeft. En de klachten zul je ook hebben hoor. Met verbeelding heeft het niets te maken,maar de oorzaak ios anders dan je denkt

Reageren
    Eline

Hoi John,

Het oog is aardig over, maar nu is het overal in mijn lichaam. Afgelopen 2 dagen aan de binnenkant eleboog, echt wel 15 keer per uur ofzo. Je zag het ook trillen.  Nu weer in onderste ooglid, maar ook in mijn zij, handen voeten wangen echt overal.  Net als in 2014. Alleen toen zat het niet bij mijn ogen. Zou het echt komen van na stress? Ben nu ook weer een beetje bang voor een spierziekte.  Had ik toen ook. Gek he 6 jaar weg geweest deze klachten.

Reageren
    John (moderator)

Niet vergeten dat we al maanden in een stressvolle periode zitten… Het is geen spierziekte hoor.

Reageren
    Eline

Ben je dankbaar voor je geduld en je antwoorden. Weekend ging wel, had alleen 1 oog waar onderste ooglid raar van deed. Leek wel steeds een wormpje erin. En een ochtend en avond in keel raar gevoel, of het nou hartkloppingen waren of ook een spier? En als ik spieren aanspan zelfs in rug gaan ze daarna ook trillen, na kracht zetten. Dat houd mij toch wel bezig. Is dit echt normaal allemaal? Ok na niezen bijv trilt alles overal, zij rug enz.

Reageren
    John (moderator)

Het zijn toch echt verschijnselen die bij angst en spanningen passen. Probeer je er niet te druk over te maken. Het zijn weliswaar vervelende klachten, maar gelukkig niet ernstig

Reageren
    Eline

En ook de hartkloppingen? Net had ik het weer. In keel en ook voelde ik het op li borst. Een heel onaangenaam gevoel een paar seconde. Heb dit sinds dit jaar nooit eerder van mijn leven hartkloppingen gehad.

Reageren
    John (moderator)

Ook dat hoort er toch bij

Reageren
    Eline

Sorry nog 1 vraag. Net ook weer gemerkt juist hartkloppinen tijdens zware inspanning van stallen uitmesten. Echt bonzen in keel. Is mij wel eens eerder opgevallen.  Ik las wel eens dat dat wel erg is tijdens inspanning? Had helemaal een nare ochtend ook draaiduizeligheid en dacht ik word niet goed.  Deze kwaal ook al een paar jaar. Vaak smorgens plotseling. Met hoofd omdraaien. Sorry zoveel vragen maar vind het zo eng.

Reageren
Reageer op: Trillend oog al 10 dagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.