- Anoniemmm9 juni 2018 om 21:44
er is 1 aandoening die me al maanden bezigheid en dat is epilepsie , kan nergens anders aan denken.:
heb het niet , zit niet in familie.
sinds ik hoor dat je van lichtflitsen een aanval kan krijgen durf ik niet meer uit te gaan, en ben ik daar alleen maar mee bezig..
help
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 juni 2018 om 00:34Ga naar de huisarts voor die irreële angst en vraag een verwijzing voor een psycholoog.
ReagerenVrouw, 2611 juni 2018 om 00:10Hallo!
Ik heb zelf 2 epileptische aanvallen gehad toen ik 7 was. 2 jaar behandeling ervoor gehad en ben er vanaf. Nooit meer ergens last van gehad. Ook niet tijdens film kijken of feestjes etc.
Een aantal jaren geleden heb ik er ook veel over nagedacht en kreeg ik er vaak paniek aanvallen door. Ik kijk nog steeds meteen weg als op tv iets begint te flitsen. Slaat eigenlijk nergens op. Hele kleine kans dat je een aanval krijgt als je geen epilepsie krijgt.
Je hebt nooit last van gehad ban epileptie dus ik zou mij er niet te druk over maken. Je hebt echt een heeele kleine kans. Mocht het je toch bezig blijven houden, ga even naar de dokter en kijk of jullie er samen wat aan kunnen doen.
ReagerenAnoniemmm11 juni 2018 om 14:21Ja ik begon ook al te denken van , als iedereen zomaar elk moment een aanval krijgt dan had ik dat vast wel vaak gezien dan aan snelwegen en feestjes.. bedankt voor je berichtje vrouw 26 , stelt me best gerust.
Dus als je geen epelipsie hebt en het niet in de familie zit is de kans gewoon klein ?
ReagerenJohn (moderator)
11 juni 2018 om 16:34Dat klopt
ReagerenVrouw, 2619 juni 2018 om 22:23Geen probleem!
Ik denk inderdaad dat de kans echt heel klein is. Je hebt er nooit last van gehad. Dus zou echt heel toevallig zijn als je er nu ineens, nu je je er zo druk over maakt, last van gaat hebben. Ik snap wel dat je er bang voor bent want het idee is toch best eng.
Maar ik zou me er echt niet teveel druk om maken en mee bezig houden!
Reageren