Zoeken Vraag het forum

Vragen epilepsie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniemmm

er is 1 aandoening die me al maanden bezigheid en dat is epilepsie , kan nergens anders aan denken.:

heb het niet , zit niet in familie.

sinds ik hoor dat je van lichtflitsen een aanval kan krijgen durf ik niet meer uit te gaan, en ben ik daar alleen maar mee bezig..

help

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga naar de huisarts voor die irreële angst en vraag een verwijzing voor een psycholoog.

Reageren
    Vrouw, 26

Hallo!

Ik heb zelf 2 epileptische aanvallen gehad toen ik 7 was. 2 jaar behandeling ervoor gehad en ben er vanaf. Nooit meer ergens last van gehad. Ook niet tijdens film kijken of feestjes etc.

Een aantal jaren geleden heb ik er ook veel over nagedacht en kreeg ik er vaak paniek aanvallen door. Ik kijk nog steeds meteen weg als op tv iets begint te flitsen. Slaat eigenlijk nergens op. Hele kleine kans dat je een aanval krijgt als je geen epilepsie krijgt.

Je hebt nooit last van gehad ban epileptie dus ik zou mij er niet te druk over maken. Je hebt echt een heeele kleine kans. Mocht het je toch bezig blijven houden, ga even naar de dokter en kijk of jullie er samen wat aan kunnen doen.

Reageren
    Anoniemmm

Ja ik begon ook al te denken van , als iedereen zomaar elk moment een aanval krijgt dan had ik dat vast wel vaak gezien dan aan snelwegen en feestjes.. bedankt voor je berichtje vrouw 26 , stelt me best gerust.

Dus als je geen epelipsie hebt en het niet in de familie zit is de kans gewoon klein ?

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt

Reageren
    Vrouw, 26

Geen probleem!

Ik denk inderdaad dat de kans echt heel klein is. Je hebt er nooit last van gehad. Dus zou echt heel toevallig zijn als je er nu ineens, nu je je er zo druk over maakt, last van gaat hebben. Ik snap wel dat je er bang voor bent want het idee is toch best eng.

Maar ik zou me er echt niet teveel druk om maken en mee bezig houden!

Reageren
Reageer op: Vragen epilepsie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.