Zoeken Vraag het forum

tintelingen en doof gevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ethias

Hallo, hier ben ik weer heb nu al 3 maanden onafgebroken last van tintelingen, doof gevoel in ledematen, gevoel van onwerkelijkheid. Ben nu al naar 2 huisartsen geweest maar alle 2 zien ze niks merkbaars. Bloed laten prikken alles inorde, moet vandaag stoelgang laten controleren omdat deze al geruime tijd niet optimaal is. Nu heb ik deze nacht maar 2 uur geslapen ( gaan slapen om 5 uur, opstaan om 7 ) en nu zijn de klachten nog veel intenser ( dove voeten en handen ) slappe armen en benen. Iemand die zich hierin herkent? Begint stil aan wat lang te duren en dokters geven mij niet echt een diagnose.

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    tandor

Hey Tandor, bedankt voor je reactie heb de test gedaan en mijn scoren is hoog ook heb ik zeker 15 symptomen van Hyperventilatie. Toch vind ik hier een paar rare dingen. Meestal op het werk ( ma-vr ) heb ik constant last van veel symptomen. Zaterdag en zondag heb ik meestal geen last totdat ik langer wakker blijf dan normaal ( bv na 12 u begint alles weer te tintelen ) Ook hou ik mijn ademhaling goed in de gaten en deze is rustig.

Reageren
    John (moderator)

Aks je een hoge score hebt, verklaart dat in ieder geval je klachten.
    Hyperventilatie kan chronisch worden. Je kunt dan wel een rustige ademhaling hebben, maar dan nog kun je hyperventileren. De stress/spanningen van het werk hebben daar dan wel invloed op. En in het weekend de vermoeidheid. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen

Reageren
    ethias

Het is echt een vaag gevoel, net het gevoel alsof ik elk moment door mijn benen ga uitvallen of het gevoel dat mijn handen/voeten niet meer optimaal functioneren. Ook lijkt het alsof ik constant krampen ga krijgen in mijn kuiten of benen maar er komt geen kramp ( wel spierpijn ) ook mijn stoelgang is al een paar maanden niet meer hard ( eerder vla ) maar deze ga ik deze week laten testen. waarschijnlijk ook hierdoor dan ?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker kunnen.

Reageren
    ethias

Hyperventileer je ook snachts? deze morgen stond ik op met een dof gevoel in mijn linker kuit, dit houd nu al de hele dag aan, de dofheid is enkel bij de 1ste stappen die ik zet… weer een vage klacht ..

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft niet per se iets met hyperventilatie te maken. Tenzij het een gevolg is van spierspanningen overdag.

Reageren
    ethias

ik zou het ook allemaal niet meer weten, naar 2 huisartsen geweest, die zagen totaal geen reden om mij door te sturen bloed + urine + stoelgang allemaal inorde,.. ik weet het ook niet meer… de 1ne vage klacht na de andere. Dadelijk verklaren ze me nog gek, terwijl ik het levensecht voel

Reageren
    John (moderator)

Ga eerst maar eens naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen om wat aan de hyperventilatie te doen.  Daarna via de huisarts naar een psycholoog voor je angsten.

Reageren
    ozy

hey

kan ik jou spreken? heb momenteel de zelfde klachten?

Reageren
    ethias

Hallo ozy,

We zijn al bijna 1 jaar verder en het is nogaltijd precies hetzelfde.. Ik veronderstel dat het door stress komt in mijn geval de spierspasmen zijn gekomen na zeer veel stress + angst en gaan niet meer weg. Gevoel van vallen  komt telkens voor wanneer er veel op me af komt of in drukke omgevingen. Platte stoelgang heb ik altijd behalve wanneer ik 3 weken verlof heb niet. Klinkt te gek voor woorden maar het is zo. Ik denk dat de spierspasmen komen door de angst om een ernstige ziekte te hebben. Als ik niet aan de spierspasmen denk voel ik ze ook niet ( maar ze zijn er wel ) als iedereen zijn lichaam zo in de gaten houd als mij zie je wel constant wat. 😉

Reageren
    Leo

John de test doet het niet als ik op de uitslag druk

Reageren
    John (moderator)

welke test bedoel je?

Reageren
    Leo

Hyperventitlatie

Reageren
Reageer op: tintelingen en doof gevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.