Zoeken Vraag het forum

Ms

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mvin

Hallo, heb al een half jaar vage klachten. Op een ct scan was niks geks te zien.

Vermoeidheid
    Spierkrampen door heel mijn lijf, vnm rug en benen
    Stijve handen (aanvallen)
    Kan mn armen en benen niet lang omhoog houden
    Mieren gevoel door heel mn lijf
    Zichtbare spiertrekkingen

Ben bang voor ms.
    Lijkt dit op ms?
    Krijg over een aantal weken een mri, maar maak me zon zorgen; het duurt al maanden.

Alvast bedankt

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

ik zou dat niet meteen aan MS kunnen toeschrijven.
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Me

Ik heb sinds half jaar af en toe het gevoel dat ik een soort kortsluiting heb in mijn hoofd, als ik op dat moment wat vast heb moet ik dat snel neerzetten of me echt heel erg concentreren om het niet te laten vallen.
    Ik heb bijna hele dag door slaperige voeten en handen en mijn handpalmen zijn gloeiend heet mijn voeten ook.
    En altijd dikke vingers en voeten ( alsof het zoner is en je eeb heel stuk aan het lopen bent.
    Ik heb het ook sneller benauwd , kan mij niet meer echt focussen op lezen of twee dingen tegelijk doen ( schrijven terwijl er om.mij heen gepraat wordt, raak dan kluts kwijt )

Ik heb fibromyalgie en tendomyalgie maar deze symptomen zijn pas 6 mnd

Reageren
Reageer op: Ms
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.