- Natoeta27 juli 2017 om 16:39
Hoi,
Ik wil graag zeker weten of ik chronische hyperventilatie heb.
2 maanden geleden was ik heel erg misselijk en het hield niet op, had ook zweet aanvallen en kon moeilijk slapen. 3 dagen later had ik enorm veel honger, ben wat gaan eten. Mijn maag bleef rammelen van de honger, dus ik ben een broodje gaan eten en weer gaan zitten. Opeens voelde ik iets heel naars in me maag, en had nog steeds honger. Het was een zuigend gevoel in mijn maag. Paar seconden later begonnen mijn handen heel erg te tintelen alsof je zuurstof wordt afgenomen, het trok door tot aan me ellebogen. Daarna voelde ik het in mijn voeten en hield niet op, trok door tot aan me knieën. Heb meteen 112 gebeld, terwijl ik aan de lijn was voelde ik ook mijn buik en heel mijn hoofd tintelen. Het was echt een naar gevoel. Me handen waren ook verkrampt en mijn tenen ook. Ambulance gekomen ik in een zak geblazen omdat ze dachten dat ik hyperventilatie had. Ik bleef 4 dagen in het ziekenhuis, nog steeds misselijk en kan amper wat eten. De tintelingen voelde ik nog steeds in me armen en benen. Was ook aan het zweten en werd constant wakker snachts. Nu 2 maanden later heb ik weer anderhalve week last van tintelingen in me linker hand die niet stoppen. Het lijken net op stroomschokjes maar dan 30 tegelijkertijd. Ik heb ook brandende en tintelende lippen. Als het niet in me hand tintelt dan voel ik het in me linkervoet. Het is echt heel erg kan er niet door slapen, het lijken net stroomschokjes/prikkeltjes. Heb ook heel veel hartkloppingen. Ik ben al naar mijn huisarts geweest en hij zei dat dit komt door chronische hyperventilatie, dat je dat 24 uur kan voelen. Heb het nu al een tijdje non stop. Kan iemand me vertellen wat dit kan misschien zijn?1 reactieReagerenJohn (moderator)
27 juli 2017 om 17:13Chronische hyperventilatie zou heel goed kunnen. Doe de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Reageren