Zoeken Vraag het forum

Ontsteking centrale zenuwstelsel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jeroen

Ik ga proberen in het kort een lang verhaal te schrijven.

Begin februari werd ik heel erg ziek, ontzettende hoofdpijn en alle symptomen van een hersenvlies ontsteking. In 6 weken tijd 12 kilo afgevallen en pas na 6 weken begon de hoofdpijn een beetje af te nemen, Artsen dachten aan een kanker of tumor maar konden niets vinden. Die week probeerde ik weer wat ochtendjes te werken tot ik alles dubbel begon te zien en mijn gevoel in m’n hele rechterkant wegtrok. Neuroloog gebeld en een goede 3 weken in het zkh gelegen, op de MRI scan was een ontsteking in mijn linkerhersenen en meerdere in mijn ruggenmerg zichtbaar wat samen je centrale zenuwstelsel is (deze was de eerste keer niet zichtbaar omdat de slimmeriken geen contrastvloeistof hadden gebruikt). Om een dergelijkse ontsteking te behandelen moet de oorzaak bekend zijn, 3 opties> Virus, bacterie, auto-immuunziekte(MS), virussen en bacterien zijn uitgesloten door bloedtesten dus vermoeden ze het laatste. We zijn nu 4 maanden en 3 ziekenhuizen verder, het gaat weer wat beter en de ontstekingen lichten niet meer op op de scan, dat beteken dat ze niet meer actief zijn. Wel heb ik nog tintelingen door mijn hele lichaam en het zogenaamde teken van Lhemmerit. De diagnose MS kan (nog) niet gesteld worden omdat je bij MS niet extreem ziek wordt en de ontstekingen zich zouden uitbreiden. Ik heb zo nu en dan nog last van extreme vermoeidheid. Ik ben 22 en ben het ziek zijn nu wel zat, heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn (naast MS)?

Dan nog het teken van Lhemmerit, hier is verrassend weinig over te vinden op internet en wat er over te vinden is wordt gerelateerd aan MS. Iemand nog andere richtingen waarin je zou kunnen denken bij dit teken?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Teken van Lhermitte, kan verschillende oorzaken hebben. Maar komt ook voor bij MS. Maar ook bij myelopathieën  (een verzamelnaam voor ziektes van het ruggenmerg)

https://www.ntvg.nl/system/files/publications/1972110770001a.pdf

Reageren
    Martijn

Neurosarcoïdosis?

Reageren
    Catootje

Wat je hebt zou ik niet weten. In elk geval contact met arts.

Weet wel dat bij allerlei vage klachten je voeding en tekorten aan diverse voedingsstoffen een rol kunnen spelen. Veel mensen zeggen gezond te eten maar het gaat er meer om om dat te eten wat jouw lichaam nodig heeft. Verder zijn tekorten aan voedingsstoffen lang niet allemaal te meten in je bloed. Daarbij wordt maar op een paars stofjes getest.

Reageren
Reageer op: Ontsteking centrale zenuwstelsel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.