- Sophie16 april 2017 om 22:07
Ik vraag me af of er mensen zijn die hetzelfde hebben als ik, en of dat normaal is. Al sinds mn 18e (ben nu 34) heb ik vaak tintelingen in mijn hele lichaam bij het bewegen van mijn hoofd/schouders/nek. Ook bij aanraking/massage van dit gebied voel ik tintelingen en prikkelingen langs mijn rug tot in mijn benen. Ook heb ik het vaak als ik alleen mijn oren aanraak of mijn handen door mijn haar haal. Ik heb de tintelingen nooit als storend ervaren, het kan zelfs ontspannend zijn. Soms voel ik het ook in mijn buik, als ik over mijn buik heen wrijf. Ook deze tintelingen gaan naar mijn benen. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die dit herkent, en zelfs mijn fysiotherapeut en huisarts hadden dit nog nooit eerder gehoord. Het lijkt alsof ik erg gevoelige zenuwen heb, kan dat?
Verder heb ik in de afgelopen weken een paar keer tintelingen gehad die hierop lijken, maar dan veel sterker en meer plotseling/onverwacht, bij het bewegen van mijn nek. Het is echt een rotgevoel, bijna als een stroomstoot. Ook deze gaat via mijn rug naar mijn benen. Door deze ‘nieuwe’ klacht begin ik me af te vragen of deze samenhangt met de ‘normale’ tintelingen die ik altijd voel, en of dit kan betekenen dat er iets niet goed zit in mijn nek. Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Overigens heb ik hypermobiele gewrichten, waardoor ik vaak last heb van mijn nek en rug.
Ik hoop dat iemand dit herkent!
Groeten,
Sophie3 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 april 2017 om 00:01Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de neuroloog en laat ernaar kijken of het van zenuwen afkomstig is
ReagerenCatootje17 april 2017 om 08:49Tintelingen kunnen te maken hebben met bepaalde tekorten, zoals vitamine B12 en magnesium. Hypermobiliteit kan ook te maken hebben met een verstoorde biochemie van je lichaam. Zo is het één van de symptomen van HPU, een stofwisselingsziekte, ook door bepaalde tekorten, waaronder zink en mangaan. Dan zou je het breed moeten aanpakken en goed laten uitzoeken wat jouw lichaam nodig heeft. Een bloedonderzoek zegt niet heel veel omdat de bloedspiegel bij sommige stoffen constant kan zijn, terwijl er in de rest van het lichaam een tekort kan zijn. Dan zou je bijv een hpu-test moeten doen.
Reagerenjonny.17 april 2017 om 20:22het kan ook neurotisch zijn eens neuroloog nemen
Reageren