- Annelies7 maart 2017 om 19:36
Goedenavond,
Ik heb sinds een paar dagen last van pijnscheuten door mijn bovenlichaam. Het begon links achter en naast mijn borst. Ecg gehad van huisarts, niets ergs op te zien. Nu is het dus door heel mijn bovenlichaam. Het lijkt net of er zenuwen zijn die aan het pesten zijn.
Steeds hele felle steken, dan weer in mijn linker onderarm, dan rechtsachter op mijn rug, seconde later net onder mijn nek, dan weer op mijn borst.
het zijn steken van een sec. maar het is met elke minimale beweging die ik doe.Wat zou dit kunnen zijn? Iemand hier bekend mee?
Verder nergens last van, wel heel koud de laatste dagen maar verder niets.
Groetjes
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 maart 2017 om 19:46Moeilijk om daar zonder onderzoek iets over te zeggen.
Doe eens de test op:Â http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenAnnelies7 maart 2017 om 19:51Dank je wel. Ik heb chronische hyperventilatie. nooit getest maar is uitgesproken door de huisarts.
En weleens een pijntje in een zenuw gehad hierdoor.. maar nooit dit. dat met elke ademhaling ja al zo’n steek krijgt.Kan het ook aan je zithouding liggen? of dat je hebt gelegen? of moet dat dat eerder 1 bepaalde zenuwgroep zijn?
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2017 om 19:56Als je chronische hyperventilatie hebt, dan zijn het wel klachten die daar bij passen hoor.
Kijk hier maar eens welke klachten er allemaal kunnen ontstaan:
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen
ReagerenAnnelies7 maart 2017 om 20:04Ik ken het inderdaad. Ik ben een hypochonder (je hebt al vaker diverse pijn berichten moeten beantwoorden van me) De ene keer is het echt iets en de andere keer is het een symptoom van mijn paniekstoornis of hyperventilatie.
Maar de symptomen die er in de lijst staan van de chv, is zoooo uitgebreid dat je met alles daarnaartoe kunt verwijzen. Dan treed de hypochonder in me op.
Ik heb al 5 jaar chv (nooit getest, dus een huisarts kan dat wel zeggen maar… 🙂 )
en nog nooit deze prikken in mijn bovenlichaam gehad.Ik baal er van dat het me dan niet lukt om te relativeren. De pijnsteken zijn er continu als ik aan tafel zit of loop. als ik in bed lig minder. Dan wil ik relativeren en zeggen… kijk Annelies, het zijn zenuwen, en nu lig je, ontspan je meer… dus voel je het minder (vrij logische beredenering) Maar toch blijft de hypochonder op de achtergrond argwaan houden. Ook omdat je door velen niet serieus genomen wordt, ondanks dat je echt de pijn ervaart.
(sorry, dit moest er blijkbaar een uit) 🙂
ReagerenAnnelies7 maart 2017 om 20:08In de meeste situaties is het al fijn om te horen dat als ik alleen deze speldenprikken door mijn lichaam heb… dat ik er niet dood aan zal gaan. dat zal al een hele opluchting zijn.
Hoe stom dit ook klinkt voor veel mensen.
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2017 om 20:17Dat is de ellende van hypochondrie… je brein trekt alles in twijfel en de angst wil bevestigd worden…
Reageren