Home / Hart, bloed & bloedvaten / Vraagje
Hallo!
Ik heb een vraagje. Ik slik al drie jaar metroprolol een betablokker ik kreeg ze voor mn hartkloppingen die onstonden bij mn paniekaanvallen. Kan je hier last van krijgen bij langdurige gebruik? Is het slecht voor je lichaam of hart?
Ik begin namelijk bijwerkingen te ervaren terwijl ik t al drie jaar slik
Groetjes
Er zijn wel bijwerkingen, maar de meest voorkomende bijwerkingen treden juist op als je net met metroprolol begint. Dat komt omdat je lichaam nog moet wennen aan het medicijn.
Wat zijn de bijwerkingen die je ervaart?
Levendig dromen en nachtmerries. En duizelingen/raar gevoel in het hoofd. Maar t geeft dus niet als je het langdurig gebruikt? Ik ben nog maar 23
Ik denk niet dat het bijwerkingen zijn van metoprolol.
Ga met de klachten naar de huisarts
Je moet zeker even bij de huisarts langs.
Levendig dromen en nachtmerries zijn bijwerkingen van Metropolol die minder vaak voorkomen. Duizeligheid komt vooral de eerste paar weken voor. Ik maak me een beetje zorgen om je onderliggende probleem, die paniekaanvallen.
Zelf slik ik Bisoprolol (een vergelijkbare bètablokker) en ook ik heb levendige dromen sindsdien, maar dat vind ik juist heerlijk.
Op zich is Metroprolol niet meteen slecht voor je gezondheid of je hart, ook niet bij langdurige inname. Onderliggende problemen kunnen natuurlijk wel verergeren.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!