Zoeken Vraag het forum

Hartslag versnelt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo mensen!

Ik zit met een probleempje toen net en wel wat vaker eigenlijk gehad heb ik als ik mijn hand op mijn borst leg op mijn hart als ik opsta of net ben gaan fietsten en terug kom of heel soms in de rust klopt ie snel maar soms versnelt ie dan en dan weer wat minder enzo dus slag..slag..slag..slag.slag.slag.slag..slag..slag en dan zo aan elkaar dus ik hoop dat jullie er een beeld bij hebben het slaat sowieso snel niet erg snel niet dat jullie denken 120+ slagen maar hij versnelt soms een tandje erbij heel even en dan weer wat minder en dan weer dat duurt niet lang tot ik dus ben uitgerust of als het in rust gebeurt weet ik ff niet meer wanneer het stopt maar voor de rest heb ik geen duizeligheid en kortademig maar ik ben erg ban voor een arythmia oftwel een stoornis in het ritme ik heb in mijn vakantie dus niet zo lang geleden daar bij een dokter geweest echo gedaan en van tevoren had ie een electrogram gedaan niks gezien zei die ook met die echo schildklier gecheckt ook niks maar weet iemand wat de oorzaak hiervan is of het mischien een ritme stoornis is ? Gevaarlijk? Etc

(Op gsm getypt dus sorry voor de spelfouten of ander grammatica :$)

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hoe oud bent u?

Reageren
    Anoniem

Ik ben 19 jaar oud. En een man sport niet echt vaak.

Reageren
    John (moderator)

Er is geen reden om daar bezorgd over te zijn. Er zijn al wat onderzoeken gedaan die niets uitwezen. Misschien moet je er niet zo mee bezig en er niet op letten. Hoe meer je erop gaat letten hoe onrustger je zelf wordt en daarmee dan ook je hartslag.

Reageren
    Anoniem

Je valt precies in de leeftijdsgroep 18-22 van mensen die iets menen te hebben met hun hart. Zoek het maar na op dit forum, het valt vrijwel altijd in die leeftijdsgroep. Ik wordt er wel eens moe van om het telkenkeren uit te leggen.
    120 wordt geen cadioloog wakker van, ook al is het te hoog in rust.
    Je hebt al een ECG (electro-cardio-gram) gehad en een hart-echo.
    Dan is er met je hart niets aan de hand.
    Niet aan denken, gewoon verder leven.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reacties ! Ik probeer er minder op te letten maar soms gaat dat eenmaal automatisch.

Reageren
    John (moderator)

@ANONIEM 19.41 uur

Niemand heeft je gevraagd om hier iets uit te leggen.
    Als er moe van wordt om iets uit te leggen, laat het dan gewoon.

Reageren
Reageer op: Hartslag versnelt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.