zenuw geraakt met bloed prikken

Hallo,

De laatste tijd gebeurt het wel eens dat de prikster een zenuw raakt met bloed prikken.

Hoe komt dat? Ik ben al heel vaak bloed geprikt en toen had ik nooit problemen.

Groet van Maria.

Reageer

Dat komt dus omdat er net een kleine huidzenuw op de plek is waar geprikt wordt.
    Probleem is dat je dat vooraf dus niet kunt weten of zien.

Reageer

Ik zelf heb deze probleem waar een zenuw geraakt is na bloed trekken. Ik kan nu wel niet meer mijn arm gebruiken, of een glas heffen. Duurt nu al weken, maar een maand en word al maar erger.

Kan een cortisone spuit helpen in het elleboog , want daar voel ik het nu meest. Pijn strekte tot pols, voos pols, voorarm, bicep, schouder, nu elleboog het ergst.

Reageer

Ik heb 8 Aug 2020 bloed laten prikken 10 buisjes werden er afgenomen. Op het moment van prikken voelde ik een zenuwpijn van middenelleboog tot pols duim. Ook werd dat heel erg heet van binnen, brandend gevoel. Heb dat ook aangegeven waarop de laborante deze zei: Waarschijnlijk heb ik een zenuwtje geraakt. Ze heeft deze naald laten zitten tot het 10 de buisje gevuld was. Tot het moment ze de naald eruit haalde nam de zenuwpijn, tintelen langzaam af ook de brand werd minder. Tot op heden 26 April 2021 ondervind ik nog steeds zenuwpijnen in mijn pols en handen. Het wordt d’r niet minder op. Soms kan ik m’n hand niet eens gebruiken. Wat nu te doen?

Reageer

Helaas kan dat soms gebeuren. Ga met de klacht naar de huisarts

Reageer
Reageer op: zenuw geraakt met bloed prikken
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief