- Anoniem25 oktober 2015 om 20:23
Hallo,
Ik ben een jongen van 20 en dacht hier even advies te halen voordat ik zelf wellicht naar de huisarts ga.
Vorig jaar ben ik naar de huisarts gegaan met als klacht een drukkend gevoel bij mijn hartstreek voor al ongeveer 1-2 weken. Ze hebben toen daar wat hart-testjes gedaan en vervolgens doorgestuurd naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis met als reden dat ze dachten dat mijn hart niet regelmatig klopte (of iets dergelijks). In het ziekenhuis hebben ze nog meer tests gedaan waaronder bloedprikken en foto’s maken van het hart. Enkele tijd later kon ik vertrekken omdat ze in het ziekenhuis geen aanwijzingen konden vinden dat er iets verkeerds was met mijn hart.
De klachten verdwenen korte tijd later, maar nu twijfel of ik terug zou gaan of niet. Er is destijds namelijk niets bijzonders gevonden maar ik heb nu weer dezelfde terugkerende klachten.
Zelf denk ik of het misschien niet zou kunnen komen wanneer ik cola drink. Misschien zitten daar bepaalde stoffen in waar mijn hart gek van gaat doen? Ik drink namelijk nooit (maar dan ook nooit) cola, alleen vorige week toen ik bij een vriend aan het hangen was, kreeg ik cola van hem. (Daarvoor ook nog een glas bier gedronken op een terras). De opvolgende dagen is wanneer ik mijn klachten weer kreeg. Toen dacht ik misschien was het wel toeval. Alleen gisteren heb ik weer cola van hem aangeboden en vandaag lijkt het drukkend gevoel bij mijn hartstreek nog wel erger dan de vorige keer. Daarom begin ik nu te twijfelen of het misschien toch komt door wat ik drink..
Wat denken jullie? Afwachten omdat ik al een hartonderzoek vorig jaar heb gedaan met dezelfde klachten en er niks bijzonders werd gevonden, of toch teruggaan naar de huisarts?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2015 om 20:58Je maag zou wel een het probleem kunnen zijn en niet je hart.
Reageren
Misschien goed om geen cola te drinken?Anoniem26 oktober 2015 om 10:14Hmm maar dan zou ik het op een hele andere plek moeten voelen, toch? Op dit moment voel ik het drukkend gevoel op mijn linkerborst. Zegmaar net boven de linkertepel. Dus nu zou ik ook zeggen dat de plek waar ik het voel wellicht te hoog is voor mijn hart? Beetje verwarrend maar wel erg vervelend. Hopelijk gaat het vanzelf weg.
ReagerenJohn (moderator)
26 oktober 2015 om 13:51Dan is het niet je maag maar ook niet je hart. Maar de cola is dan ook niet erg waarschijnlijk. Omdat je aangaf in de hartstreek dacht ik dus dat de klachten lager zaten. Je hart zit namelijk ook een stuk lager… op de plek die je aangeeft zitten geen organen waar die cola terecht kan komen, behalve wanneer je je erg zou verslikken.
Reageren
Dan zou het dus een spier moeten zijn of een van de luchtpijpen. Heb je ook last tijdens het in- en uitademen?wijwordenwakker26 januari 2019 om 22:03Het is de frisdrank. Je moet je drank vervangen door puur water te drinken dan heb je het niet meer. Als je het niet meer hebt moet je op 1 dag ff weer heel veel frisdrank drinken dan krijg je het weer. Processed drankjes zitten bijna altijd chemische zooi in waar je lichaam niet tegen kan.
ReagerenNina19 maart 2023 om 09:30Ik heb precies hetzelfde na het drinken van light frisdranken, maar ik kan er verder echt nergens iets over vinden wat dit dan precies is. Zo raar! Ik schrap frisdranken nu volledig.
ReagerenMaria8 mei 2025 om 02:25IK had een flesje lipton.ice gedronken En kreeg eerst maagzuur en daar na ijn oop de borst Zou het daardoor komen.Mijn hartslag is heel.rustig
ReagerenJohn (moderator)
8 mei 2025 om 16:29Ja dat zou kunnen. Wellicht een beetje verkeerd op je maag gevallen
Reageren