- Anoniem11 maart 2014 om 07:32
mijn moeder heeft bloegroep a(b) positief en mijn vader heeft bloegroep o positief
mijn zus heeft bloedgroep b en ik heb bloedgroep o positief
nu hoorde ik dat een moeder met bloedgroep a(b) geen kind kan baren met bloedgroep o klopt ditalvast bedankt
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 maart 2014 om 10:38Ouders met de bloedgroepen AB en O krijgen in principe alleen kinderen met de bloedgroep A of B en niet met AB of O. Er zijn echter bijzondere situaties waarin toch andere combinaties mogelijk zijn. Praat er met je ouders over.
ReagerenAnoniem11 maart 2014 om 10:51dank je voor je antwoord weet je misschien ook wat de bijzondere situaties kunnen zijn
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2014 om 11:11Er kunnen er meerdere zijn. Maar het is niet zinvol om daarover uit te wijden. Het is te ingewikkeld en te medisch technisch. Je kunt er het beste met je ouders over praten. Waarschijnlijk weten zij welke omstandigheden er van toepassing waren.
ReagerenAnoniem25 juli 2016 om 06:27Onze ouders hadden beide bloedgroep o
Wij allemaal als zussen en broer ook.
Behalve 1 zus van ons. Die heeft a
Is dat wel mogelijk?Aangezien onze ouders beide zijn overleden kunnen wij niks meer aan hen vragen.
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2016 om 08:41In principe zou dat niet kunnen, tenzij er bijzondere omstandigheden waren.
Reageren
het zou kunnen dat de huisarts daar wellicht nog informatie over heeftRood1 september 2018 om 22:40Beide ouders hebben Ab negatief en kind heeft o , hoe kan dit
ReagerenMedina13 december 2018 om 20:37vader heeft AB+ en moeder heeft O+ het kindje heeft AB kan dit kloppen
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2018 om 22:48Ja, dat kan
ReagerenSyl25 augustus 2021 om 23:16Mijn vader is O, mijn moeder is A+
Reageren
Kan ik dan AB zijn?
Volgens verschillende testen bleek ik AB+ te hebben. Volgens mijn moeder kan dit niet.
Er is GEEN twijfel dat ik mijn vaders dochter ben, want ik lijk (op de baard na 🤣) als 2 druppels op mijn vader.John (moderator)
25 augustus 2021 om 23:45AB zou je niet kunnen hebben. Je zou alleen maar A of O kunnen hebben.
Reageren
Wat waren dat voor testen wie heeft ze gedaan?