- Johan11 februari 2013 om 18:21
Ik loop al enkele dagen met keelpijn en hoesten. Omdat mijn arts met vakantie is, ben ik op consultatie geweest bij een andere arts.
Na me onderzocht te hebben, vertelde ze dat mijn longen prima klinken, maar ze wilde nog eens wat grondiger naar mijn hart luisteren. Na een hele tijd luisteren, vroeg ze of ik wist dat ik een hartruis heb. Dat wist ik niet…
Als kind heb ik wel ooit een ruisje gehad, maar dat is nooit verder onderzocht en daarom dacht ik dat dit vanzelf weg was gegaan.
Op mijn 22ste (ik ben nu 33) ben ik onderzocht door een cardioloog, omdat ik pijn had op de borst. Luisteren met de stethoscoop, ekg en echo wezen uit dat mijn hart gezond was. Met spierzalf is de pijn weggegaan. Van een ruisje is niet gesproken.
De vervangende arts maakte zich, gezien mijn eerder onderzoek bij de cardioloog, hier niet zoveel zorgen hierover.
Is het zinvol gezien deze voorgeschiedenis, me toch nog eens te laten onderzoeken?
Groeten,
Johan3 reactiesReagerenLana13 februari 2013 om 16:15Anoniem2 oktober 2017 om 00:26K heb een hart ruis sinds jong Af aan K ben nu 17 maar krijg soms last van me hart K vraag me af waardoor komt dat want K sport en eet gezond en slaap genoeg
ReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2017 om 00:30Die vraag kan ik zo helaas ook niet beantwoorden. Ga eens naar de huisarts met de klachten.
Reageren