- Bree14 juni 2024 om 13:43
Ik ben gekend met hoge bloeddruk. Cardiologen spraken zich tegen. Volgens de ene maakte ik mijn hart kapot door de hart-medicatie volgens de andere moest ik slikken. Ben dan van het ene middel op het andere gegaan en mijn bloeddruk stond toren hoog. Ik ben gestopt met alles en neem Tensiofytol een natuurlijk product. Mijn bloeddruk schommelt tussen 12/5 en 14/9 voorheen met de klassieke medicatie 18/9 tot zelfs 21/… Ook het beklemmende gevoel is weg. Toch is men tegen mijn beslissing.
Wie is er bekend met Tensiofytol.12 reactiesReagerenSonia14 september 2024 om 11:32Ik ben nu een week gestart met tensiofytol heb bloeddruk van 18/9 hopelijk helpt het bij mij ook , want zoveel bijwerkingen van de klassieke medicatie dat ik ermee gestopt ben .. probeer 2 x per dag half uur flink door te stappen , leef gezond , stress is wel moeilijk onder controle te houden bij een angststoornis..,
Reageren
Hoop dat ik snel resultaat hebUlysse25 september 2024 om 10:55Goede morgen ,
Reageren
Ik wil wel even reageren op jullie berichten over tensiofytol, na verschillende pillen te hebben genomen tegen hoge bloeddruk, met dikke benen tot gevolg, ben ik met die pillen gestopt want de bijwerkingen waren groter dan de kwaal.
Ik neem sinds 2018 Tensiophytol en mijn bloeddruk is nooit meet te hoog geweest, en na één week waren mijn dikke benen verdwenen, de huisarts verstond er zich niet aan dat dit middel zo goed helpt.
Wel is het nodig dat je ze goed inneemt één ’s morgens bij opstaan nuchter dus en één ’s avonds na de maaltijd of een half uur voor slapen gaan, en mijn bloeddruk staat sindsdien ik noteer het elke week 2 maal op hetzelfde uur
112 over 64 en hartslag 55, en ik ben 77 jaar. Drink geen alcohol en rook niet. Levenswijze doet ook wat .
Dus ik ben zeer tevreden over de overstap naar natuurlijk product Tensiophytol.
Aan jullie het woord als je slechte ervaringen heb ik alleszins niet
Beleefde groetenSebastian13 oktober 2024 om 21:56Hej en heeft een geholpen ? Mvg
ReagerenSonia18 oktober 2024 om 12:44Ik neem het nu een dikke maand ben nu gezakt tot 15,5/ 8,5a 9
Reageren
Hoop dat het nog verder zakt als ik ze langer neem
Hoe was het bij jullie , hoelang duurde het voor de werking van tensiofytol op zijn punt stond , sommige zeggen dat het 2 a 3 maand kan duren…..Jean21 oktober 2024 om 18:18Ik hoop dat men het snel uit de handel neemt. De bijwerkingen zijn zeer heftig.
Ik hoop dat mijn maag en darmen nog herstellen. Had een hoge bloeddruk, ben nu een halve invalide door de zware maag en darmproblemen. Nergens vind je aanvankelijk bijwerkingen, tot je op een Engelse website.Common Side Effects
Side effects associated with olive leaf extract are not well documented. But there is some concern that olive leaf extract may trigger reactions.
According to one review on olive leaf extract, the following side effects may occur:
Stomach irritation
Reageren
Diarrhea
Acid reflux and heartburn, mostly in people who already experience acid refluxSonia9 november 2024 om 10:55Ik lees alleen maar positieve reacties van mensen nooit klachten van maag en darmen, hoe lang heb je het genomen en hoe was je bloeddruk, hoe wist je dat het van tensiofytol was …
ReagerenUlysse23 november 2024 om 21:13Ik neem tensiophytol sinds 2018 tegen hoge bloeddruk en heb nog geen bijwerkingen ervaren.
Reageren
Ja het eene lichaam kan anders reageren dan het andere ,
Vriendelijke groeten van UlysseCats19 december 2024 om 11:38Is er soms iemand die Tensiofytol neemt in combinatie met Bisoprolol ?
Reageren
Is dit combineerbaar ?
Mijn bloeddruk stond gisteren 16/10 en de dokter gaf mij er nog een pilletje bij met hoofdpijn en pijn in linkerarm als gevolg.
Ik zou Tensiofytol willen proberen ipv dat pilletje.Suus19 december 2024 om 12:39Ik zou dat absoluut niet zonder overleg met je arts doen!
ReagerenIngrid5 januari 2025 om 21:24Na een jaar Losartan met dikke benen en gewichtstoename tot gevolg heb ik van de arts Tensiofytol gekregen. Ik neem het nu 2 weken (vlak na het opstaan en vlak voor ik ga slapen) maar ik voel nog geen duidelijk effect. Mijn bloeddruk schommelt nog heel erg en heb soms een beklemmend gevoel. Ik hoop dat het snel begint te werken zodat ik het effect van de Losartan heb zonder de vervelende bijwerkingen.
ReagerenULYSSE20 juni 2025 om 21:51iK WIL REAGEREN OP REACTIE OVER BIJWERKINGEN , IK NEEM SINDS 2018 TENSIOPHYTOL a rato van 1 s’morgens en één s’avonds en heb nog geen bijwerkingen er varen , wel heb ik ervaren dat bloeddruk 13 over 8 staat en dit bij 55 a 58 slagen per minuit , en geen dikke benen meer heb , hetgeen ik met de pillen van de dokter wel had . Dus ik ben blij dat ik overgestapt ben en we zij nu 20 juni 2025 . Nog een goede avond .
ReagerenBartDB16 augustus 2025 om 11:52Sinds januari gebruik ik ook tensiofytol, eerst zonder bijwerkingen.
Reageren
Mijn cardioloog vond mijn bloeddruk toch te hoog en schreef zanidip voor.
Met dat medicijn zakte mijn bloeddruk drastisch.
Van de cardioloog mocht ik combineren met tensiofytol (wel beperkt tot 1 x daags). Nu merk ik heftige maag- en darmklachten telkens nadat ik dat pilletje ook nam.
De oplossing is hier eenvoudig . Ik ga tensiofytol niet meer nemen. Bloeddruk is duidelijjk onder controle met medicatie.