Goedenavond,
Ik ben aan het piekeren. Vanmiddag (ruim 11 uur geleden inmiddels) gebeurde er iets waardoor ik mega geschrokken ben (onze hond vloog bijna de straat op, voor een fietser. Ze was aangelijnd, maar had haar niet strak vast omdat ik mn sleutels aan het paķken was).
Ik schrok heftig.
Ik voelde een mega warme brandende 'bal' pal onder mn borstbeen/hart hoogte. Ongeveer ter grote van een vuist. Een paar minuten later zakte het af. Ik ben er erg van geschrokken en maak me er zorgen over. Inmiddels lig ik al een aantal uur in bed. Kan de slaap niet vatten. Dit komt zeer zeker ook om diezelfde plek onderaan t borstbeen weer/opnieuw zeer doet. Steken/verkrampen. Kan t niet goed omschrijven. Dus googlen (ja, nooit doen, I know). Je dood schrikken kan, maar ik lees ook over een stil hartinfarct. Al met al maakt dat dat ik nog steeds wakker lig.
Moet ik me zorgen maken? Morgen contact huisarts?? Of komt het puur doornde de stress? In dat laatste geval, waarom doet dan nu die olek opnieuw pijn?
Alvast vriendelijk bedankt
Als je er ongerust over bent, kun je natuurlijk even de huisarts bellen en die ter plekke vragen of het iets is waarmee je langs zou moeten komen.
Maar ik zou er van uit gaan dat het gewoon verkrampte spieren zijn. En spierpijn kan een aantal dagen aanhouden. Was je je dood geschrokken, was je ter plekke neer gevallen,om het even plat uit te drukken.
(En even een tip: als je echt acute klachten hebt op het tijdstip waarop je jou bericht stuurde, bel dan de huisartsenpost! Daar zijn ook snachts mensen om je klacht te beoordelen en daar kan ter plekke met een arts overlegd worden. Die zijn hier ook niet aanwezig)
Dank je, Suus.
Maar verkrampende spieren voelen toch niet aan als een brandende bal onderin/onder het borstbeen? Ik schrik wel een vaker hard, maar dit 'fenomeen' ken ik niet.
Dat van doodschrikken snap ik. Maar ik las ook over een stil infarct. En dat vind ik wél eng. Of dat zoiets überhaupt schade kan aanrichten aan het hart.
Vandaag aan huisarts voorgelegd via de mail. Huisarts is aantal dagen afwezig. Zij (assistente) dacht dat ik het nu even kon laten voor wat het was. Maar indien benauwd, uitstraling rug armen, dan contact met dienstdoende arts opnemen.
Ik wil een arts niet snel benaderen, ze hebben t al zo druk.
Maar sinds een x aantal uur,pijn onder/langs de schouderbladen. Voornamelijk links... Dus hoppa in de stress.
Nu is mn emmertje al een x aantal weken geleden over gelopen door omstandigheden, dus dit helpt er niet echt aan mee.
Ook linkerarm is niet helemaal lekker. Spieren, zegt mn man. Als ik er in knijp, doet het je pijn, zegt hij. En dat klopt. Dus dan zijn het spieren. En ja, ik heb een heel nuchtere man. We houden elkaar mooi in evenwicht.
Ik vind t lastig om te bepalen wanneer ik wél aan de bel moet trekken. Wil niet voor onzin bellen, maar ook niet te laat.
Vandaar dat ik hier maar eens wilde informeren. Wellicht vond/vind ik herkenbaarheid.