- Yosh14 augustus 2023 om 12:52
Goedendag,
Ben man van 44 jaar met 25 kilo overgewicht, voornamelijk op buik.
Heb lichte astma, lichte slaapapneu, klein middenrif breukje en atriumfibrilleren.
Dit is wat door doktoren officieel is gediagnosticeerd.
Rook en drink niet. Bloeddruk vaak hoog normaal.ik heb al enige tijd met regelmaat last bij zowel inspanning als in rust van een drukkend benauwd/kortademig gevoel in bovenbuik en af en toe borst. Bij inspanning ook vaak dat ik even over een punt heen moet voordat ik me wat beter begin te voelen. Meestal slaap ik wel goed, maar kan ook benauwd wakker worden en dan volledig in paniek schieten.
Mijn horloge geeft op deze momenten niet aan dat ik dan AF heb en mijn saturatie en hartslag zijn relatief normaal. Heb dan wel een verhoogde bloeddruk op dat moment.
Wat heb ik al laten testen/onderzoeken:
– vorig jaar in mijn slokdarm/maag laten kijken. Hier is een klein middenrif breukje uitgekomen
– bij longarts geweest, astma en slaapapneu zijn onder controle. Longen verder goed krijg ik te horen.
– Standaard bloedwaarden zijn goed, geen ontstekingen, glucose, HB gehalte etc goed. Wel licht verhoogd cholesterol.
– mri scan hart, echo, ct scan hart (calcium score 3, kleine verkalking wat normaal is bij mijn leeftijd), ecg. Komt niks bijzonders uit behalve wat slechte conditie.
– prescan lichaam, komt niks uit.Mijn vraag aan jullie is herkent iemand zich hierin, wordt gek dat ik niet weet wat het is. Het belemmert me behoorlijk in mijn leven.
Het voelt alsof het iedere keer mijn hart is maar komt eigenlijk niks bijzonders uit.
Hink zelf op gedachten vaatspasme kleine vaten (CMD)7 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2023 om 15:00Wat dacht je van overgewicht ?
ReagerenYosh14 augustus 2023 om 17:28Artsen geven aan mensen te kennen die veel zwaarder zijn en nergens last van te hebben. Ik heb klachten zowel in rust als met inspanning.
Reageren
Ik heb natuurlijk wel een buik maar geen gigantische 🤣John (moderator)
14 augustus 2023 om 17:41Dat kan. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Het gaat ook niet alleen om de zichtbare buik, maar om vetweefsel dat in je buikholte aanwezig kan zijn.
ReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2023 om 17:42Hoe groot ben je en wat weeg je?
ReagerenYosh14 augustus 2023 om 19:181.96m en 122 kilo
ReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2023 om 20:10Dat is dan wel iets meer dan 25 kg overgewicht. Ik denk toch dat je daar iets aan zou moeten doen en wellicht wat aan je conditie
ReagerenYosh14 augustus 2023 om 21:34Dat snap ik John ben daar ook mee bezig. Meerdere mensen die mijn klachten herkennen?
Reageren