Deze morgend zag ik dit bij lijn kind wat zou dit kunnen zijn?
Van een foto lastig te zeggen.
Een allergie, warmte bultjes.
Als het erger wordt, bel even de huisartsenpost en anders zou je maandag de huisarts even kunnen bellen als je er ongerust over bent.
Als ik google dan kom ik uit op petechien. Zou dat het ook kunnen zijn? Ik weet googelen is absoluut geen goed idee.
Daar vind ik het in elk geval niet op lijken.
En Google is idd een zeer slechte raadgever😉
Heeft hij zich niet toevallig gestoten, of gevallen of iets dergelijks? En kun je de plekjes "wegdrukken" ?
Niet dat ik weet dat ze gestoten heeft, ze is zo opgestaan. Ik kan het niet wegdrukken.
Het zouden kleine bloeduitstortingen kunnen zijn doordat het bijvoorbeeld is gestoten, afgekneld door ergens op gelegen te hebben, of iets dergelijks. Ik herken het omdat ik het zelf vaker heb gehad. Meestal trekt het binnen een aantal dagen uit zichzelf weer weg, mocht je het op andere plekken zien of het word erger zou ik er wel even mee langs de dokter gaan
Ik ben heel vlug in paniek, en google is niet de beste raadgever. Maar ik kom op leukemie uit.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Bij leukemie zouden er toch ook andere klachten moeten zijn, en dan zou het niet alleen specifiek op één plek zitten. Blauwe plekken en/of bloeduitstortingen verspreid over het lichaam zonder duidelijke oorzaak die samen gaan met bleek zien, vermoeidheid en dergelijke zouden verontrustend kunnen zijn, maar dit lijkt toch echt meer alsof hij bijvoorbeeld op iets hards gelegen heeft waardoor het is afgekneld of iets dergelijks. Ik zou me er niet te druk om maken, ik heb het zelf al zo vaak gehad en is iedere keer uit zichzelf weer over gegaan! En als je je toch druk blijft maken kun je er altijd even mee langs de huisarts gaan.
Je zegt het zelf, Google is een slechte raadgever.....
En leukemie is wel heel ver gezocht. Dan zou je toch ook andere symptomen opgevallen moeten zijn. Daarbij stel je leukemie niet vast d.m.v. een foto,maar door bloedonderzoeken.
Als je ongerust bent,bel dan maandag even je huisarts.
Of vraag nu een video consult met een huisarts via zo'n "app de dokter" app. Misschien kun je het dan loslaten en geloven dat het gewoon een paar vlekjes zijn die iedereen wel eens heeft.
Mijn zoontje heeft dit ook. In zijn nekje en hals. Al 2x bij de kinderarts gegaan en 1x huisartsenwachtpost. Hij is al 3weken al elk weekend goed ziek geweest. Ze zeggen allemaal zweetbrand en niets alarmerend. Ook kind en gezin zegt dat het niet erg is of lijkt. Dit weekend heeft hij een dubbele oorontsteking. Vorige weekends had hij elke keer hoge koorts tussen de 39 en 40graden. Iets viraal dat de ronde ging zeiden ze. Maar zweetbrand? Het zijn geen bolletjes of blaasjes, het jeukt niet en doet geen pijn. Het zijn paarse, rode, blauwe puntjes, dat meer lijkt op onderhuidse bloeding. De apotheker zei dat het het meeste lijkt op petechiën. Morgen hebben we weer een afspraak bij de kinderarts. Dag 4 van de koorts. Dan ga ik vragen voor een bloedonderzoek. Ik ben 95% zeker dat het geen zweetbrand is of warmte uitslag. Maar iedereen blijft het zeggen.. ben ik zelf dan zo fout? Het lijkt toch goed op jou foto? Het kunnen ook ontstoken bloedvaatjes zijn of onschuldige petechiën. Petechiën is heeeeeel ruim maar je moet wel weten of het onschuldig is of niet. Heb ook al veel opgezocht op google 🙄 al 4weken zit hij met die puntjes. Al van voor het ziek zijn. Soms heel erg, soms minder. Deze foto is van gisteren.
11juni had hij het ook in zijn knieholte. Vandaag een paar puntjes langs zijn wangentje, voorhoofd en onder zijn oogje. Niet zo erg als op de fotos. Zijn nek en hals wel