Zoeken Vraag het forum

Bloedplaatjes verhoogd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Keres

Hallo trombocyten waren 450 bij bloedprikken, bloedplaatjes waren dus verhoogd. Wat zou dit kunnen zijn? Lymfocyten absoluut waren 2.9 waarde. Ik maak mij wel een beetje zorgen want als ik online kijk word ik nou niet echt vrolijk. Ijzerwaarden waren prima.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zijn de uitslagen ook al door de arts met je besproken?

Reageren
    Keres

Nee die ging navragen aan internist wat het beleid was. Puur dat de bloedplaatjes hoger uitvielen. Normaal 350 Max nu 450.

Reageren
    John (moderator)

Er kunnen verschillende oorzaken zijn, maar bij 450 gaan er nog alarmbellen rinkelen.
    een reactie op een andere aandoening, zoals:
    een bloeding;
    ijzertekort;
    een infectie;
    een ontstekingsziekte (bijv. reumatoïde artritis).
    het gevolg van:
    een ingreep;
    bepaalde geneesmiddelen.

Reageren
    John (moderator)

Er zijn ook nog andere ernstigere aandoeningen die het kunnen veroorzaken, maar dan verwacht je wel hogere waarden en nog andere klachten

Reageren
    Keres

Ik wacht het wel even af dan. Maar voor nu zeg je geen alarmbellen?

Reageren
    John (moderator)

Nee nog niet. Er zal waarschijnlijk ook nog een bloedonderzoek gedaan worden over enkele maanden om te kijken wat de waarde dan is

Reageren
    Keres

Dank je John!

Reageren
    Alias

Hogere kans op trombose.. Ik had 2 keer trombose met een waarde die wat lager was dan dit, maar ook verhoogd.

Reageren
Reageer op: Bloedplaatjes verhoogd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.