Zoeken Vraag het forum

Hoog HB gehalte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Melanie

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 25 jaar. Mijn HB ligt rond de 10. Volgens de arts is dit een hoge waarde voor een jonge vrouw.

Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben?

6 reacties
    Reageren
    Melanie

Ik maak me heel erg zorgen dat het iets ernstigs is, kanker ofzo?

Kan dat?

Mijn bloeddruk is ook hoog (144/101)

Reageren
    Melanie
    Suzan

Een tip: als je je eigen topic steeds “upt” , lijkt het of er een gesprek gaande is en je dus al antwoord hebt. Soms is gewoon even geduld hebben handiger?

Reageren
    John (moderator)

De normaalwaarde voor het HB ligt bij een volwassen vrouw tussen 7,5 – 10 mmol/l . Dat is dan wel aan de bovengrens maar niet te hoog.

Je bloeddruk is wel wat aan de hoge kant, maar dat zou bijvoorbeeld door stress en angst veroorzaakt kunnen worden of door overgewicht

Reageren
    Melanie

Bedankt voor het antwoord. Waar kan het mee te maken hebben dat mijn HB gehalte aan de hoge kant is? Kan dat door een ziekte?

Ik heb wel veel last van angst, dus dat dan inderdaad dan de hoge bloeddruk verklaren. Daarnaast heb ik ook overgewicht.

Reageren
    John (moderator)

Je hoge bloeddruk is daarmee dan verklaard
    Je HB is niet te hoog. Het valt binnen de normwaarden. Misschien drink je te weinig….

Reageren
Reageer op: Hoog HB gehalte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.