Zoeken Vraag het forum

Steken borstbeen en continu pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb sinds 11 uur pijn aan mijn borstbeen. Als ik inadem voel ik het, als ik iets drink. Maar ook als ik gewoon stilt zit. Soms komt er een felle steek bij. Ik werk als jobstudent in een winkel en ben vandaag terug gegaan en stond in de ochtend aan de drank en moet deze soms ook tot boven mijn hoofd kunnen tillen. Misschien komt het daardoor? Wel nog nooit gehad. Maar als ik dan opzoek staat er dat ik iets aan mijn hart heb. Ik heb 5 maanden geleden nog een volledige chekup gehad van mijn hart en dat was volledig inorde dus weet niet goed wat het kan zijn! Is het dan toxh gewoon een spier of is het het hart?

9 reacties
    Reageren
    anoniem

Ik heb de steken nog steeds en mag van mama niet naar de dokter gaan ‘het zal wel niks zijn’ maar het doet zo pijn soms is het weg en dan komt het terug? Kan iemand helpen

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om je zo via internet te helpen… Je moet nog maar eens met je moeder praten

Reageren
    anoniem

Ze wilt echt niet luisteren dacht dat ik hier een beetje geruststelling kon krijgen

Reageren
    John (moderator)

Ik denk ook niet dat het iets ernstigs. Het kan met je werk te maken hebben. Een spiertje verrekt misschien

Reageren
    Anoniem

Dus niks met het hart? Want als ik beweeg word de pijn feller.

Reageren
    John (moderator)

Daaraan kun je dus al zien dat het niks met je hart te maken heeft

Reageren
    Fran

Hallo ik heb net hetzelfde probleem vandaag en werk ook in een winkel ?. Ik heb het ook in rust als ik moet geeuwen en als ik diep moet inademen. Is dit ook een spiertje??

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat zou heel goed kunnen

Reageren
    Peter

Als je het voelt als je wat drinkt, dan kan het gewoon maagzuur zijn. Dat voelt een beetje alsof je het aan je hart hebt.
    Voor oprispend maagzuur kun je een middeltje bij de drogist kopen. Koud water helpt een heel klein beetje. De oplossing is je voeding wat aanpassen. Als je een slecht sluitende maagklep hebt moet je wel naar de dokter.

Reageren
Reageer op: Steken borstbeen en continu pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.