Zoeken Vraag het forum

afwijking bloed onderzoek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Axelle

Beste,
    Gisteren kreeg ik opnieuw mijn bloeduitslag. Ik had bloed laten nemen omdat ik maandag naar de diabetoloog moet.
    Deze wijkt opnieuw af van de normale waarden. Mijn huisarts zegt steeds dat ik waarscijnlijk met een infectie zit maar deze “infectie” zou reeds in 2016 begonnen zijn. Toen ik voor de eerste keer liet bloed afnemen. Iedere keer ik bloed laat afnemen zijn de waarden steeds hoger en hoger. Kunt u misschien even kijken naar deze waarden? Ik woon in het buitenland , ik heb alles zo goed mogelijk vertaald naar het nederlands.

naam uitslag Normale waarde

bloedbeeld

leukociet 13.54 3.80-10.90
    erytrocyten 5.8 4.0-5.3
    hemoglobine 17.9 11.9-15.0
    hematocriet 51.7 38.0-48.0
    MCV 89 85-98
    MCH 31 27-32
    MCHC 35 32-38
    RDW 14 11-14
    bloedplaatjes 403 150-400

LEUKOCYTISCHE FORMULE

neutrofielen 69.4 50-75
    lymfocyten 21.8 25-50
    monocyten 6.1 2.0-10.0
    eosinofielen 2.4 1.0-5.0
    basofielen 0.3 0.0-1.0
    neutrofielen 9.40 1.90-8.00
    lymfocyten 2.95 0.90-5.20
    monocyten 0.83 0.16-1.00
    eosinofielen 0.32 0.00-0.80
    basofielen 0.04 0.00-0.20

hemoglobineglycaat

HbA1c 6.3 4.3-6.1
    45 Mol 20-42

TSH schildklier 1.005 0.300-4.000

Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zijn wat afwijkingen die op een infectie zouden kunnen wijzen. Maar ook wat aanwijzingen die op uitdroging kunnen wijzen.
    Het zijn overigens allemaal geen schokkende afwijkingen. Drink je voldoende? 2 liter water per dag?

Reageren
    axelle

Bedankt voor uw antwoord. Ik drink redelijk veel , ik heb ook last van diabetes en daarom drink ik veel.

Reageren
    John (moderator)

In de bloedwaarden zelf, zijn weinig aanwijzingen te vinden over wat voor een soort infectie. Dat zou dan verder onderzocht moeten worden

Reageren
Reageer op: afwijking bloed onderzoek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.