Zoeken Vraag het forum

Hartslag schiet omhoog en duizelig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Sinds een week voel ik mij steeds niet lekker. Het begon met 2x bijna flauwvallen op dezelfde dag. Ik heb best wat pijn in de romp (ribben/borst,maar niet zozeer het hart zelf denk k.. want ik voel het ook rechts)

Inmiddels werk ik al ruim een week niet en ik wil erg graag weer beginnen. Gisteren een poging gedaan maar op het werk werd ik meteen weer niet lekker.

Ik hoop niet dat het stress/angst is, maar kan me daar (behalve dat het wat druk is op het werk) ook niet heel erg in vinden, maar wil het ook niet uitsluiten.

In bloeduitslagen is niks naar voren gekomen (ook getest op schildklier)

Hartslag is ongv 40 a 50 in rust en schiet bij zo’n ‘ik val bijna flauw’ aanval naar 120 en blijft een tijd rond de 95 hangen. Daarna zakt ie weer netjes terug. Ik adem op dat moment niet heel snel, gewoon normaal. Nagels zijn wel wat paars en wat vermoeid af en toe. Verder geen hoofdpijn erbij en ik slaap goed snachts.

Ik vind het erg vervelend worden en wil graag weer werken. Iemand enig idee of ervaring met iets soortgelijks?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    Wilma 68

Hallo…

Ik leef als een bejaarde. Heb een hb van 4.4 ijzerinfuus gekregen. Eerst veel spierpijn en misselijk en hoofdpijn. Nu nog steeds moe en hartkloppingen. Wanneer word ik fit? Het is nu een week geleden dat ik het infuus kreeg.
    Nog meer geduld??
    En is je hb daarna gelijk weer op pijl? Wie kan antw geven? Bvd wima

Reageren
    John (moderator)

Na enkele dagen zou er toch een verbetering moeten zijn van een deel van de klachten na een infuus. Als dat net zo is, ga dan terug naar de dokter

Reageren
    Catootje

@Anoniem, ik zou beginnen met zorgen voor goede voeding, met complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. daarnaast misschien wat voedingssupplementen. Allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren verbeteren de insulinegevoeligheid en je bloedsuikerspiegel. Eventuele medicatie kan ook klachten geven.

@Wilma, voor de opname van ijzer zijn allerlei stofjes nodig, als magnesium, molybdeen, vitamine B en C enz. Belemmmerend voor de ijzeropname zijn fytinezuur, oxaalzuur, tannine, cafeïnehoudende dranken, calcium (zuivel) enz.
    Eventueel medicijngebruik, inclusief de pil zorgt voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen. Zo zorgt de pil onder andere voor een tekort aan ijzer.
    Als eventueel een zware menstruatie aan de orde is kan je die ook verhelpen door oestrogeendominantie aan te pakken en tekorten aan te vullen. Een tekort aan vitamine B12 kan onder andere een zware menstruatie geven.
    Ondersteunend kan ferrum phosphoricum helpen om het ijzer beter op te nemen.

Reageren
    Peter

@anoniem: je zou je bloeddruk eens in de gaten moeten houden, want misschien is die te laag.
    Een hartslag in rust van 40-50 lijkt mij erg laag. Is het zuurstofgehalte in je bloed al eens gemeten?

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reacties.

Peter: ik denk het wel (als dit zo’n apparaatje aan de volgende in vinger is?) Die was keurig zei ze

Inmiddels iedere dag erg nerveus (en geen flauw idee waarom)..

Reageren
Reageer op: Hartslag schiet omhoog en duizelig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.