Zoeken Vraag het forum

pulsatiele tinnitus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniempje

Hey, ik heb sinds een paar jaar denk ik last van pulsatiele tinnitus. Dat houdt in dat ik vrijwel continu mijn hartslag voel in mijn linkeroor. Als ik buiten ben merk ik er niet zo veel van maar wel in rust voordat ik ga slapen bijvoorbeeld. Waaraan zou het kunnen liggen? Ik heb het op internet opgezocht en vond allemaal nare dingen en dat maakt me heel bang….had overigens laatst nog een bloedonderzoek gedaan maar die bleek in orde te zijn. Binnenkort krijg ik ook een MRI…. (ik ben trouwens 20, bijna 21)

5 reacties
    Reageren
    Catootje

Bij tinnitus kunnen tekorten spelen, zoals aan magnesium,  B12 en nog andere stoffen. Mogelijk speelt dat bij jouw klachten ook. Ook zou acupressuur kunnen helpen verlichten. Er zouden ook uitwendige factoren kunnen spelen, zoals electromagnetische, zoals een electrische wekker en draadloze systemen.

Reageren
    anoniempje

Sorry voor de late reactie. Ik had al een bloedtest afgenomen maar die bleek helemaal goed te zijn. Ik heb in het verleden wel vaak last gehad van een vitamine d tekort, maar sindsdien ik die inneem heb ik daar geen last meer van. Had gisteren ook een MRI scan laten doen maar ik ben echt bang voor de uitslag ondanks dat iedereen zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken….

Ik heb trouwens aan de kant van de tinnitus vaak last van mijn kaak, weet niet of dat verband met elkaar kan hebben????

Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker verband met elkaar kunnen houden. Ik zou in ieder geval eens naar de kaak laten kijken.

Reageren
    Aurelie

hey,

ik heb dezelfde klachten. Wat was het resultaat? Is er een verband met je kaak?

Reageren
    Catootje

Tekorten zijn lang niet allemaal aan te tonen in het bloed. Zo is een tekort aan magnesium niet aan te tonen op bloedniveau. Bij tinnitus kunnen ook tekorten spelen als Q10 en een te laag melatonine.

Reageren
Reageer op: pulsatiele tinnitus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.